• mojsig

Kan jag andvända easy cover?

Har precis rivit ner all vävtapet i sovrummet i huset vi köpt. Och då satt det ett tapetlagen under också, så nu sitter det tapet kvar. Och den sitter på spånskivor som blev lite skadade då jag tog bort tapeten. Så nu är väggen "luddig", om nån förstår vad jag menar? Kan man sätta easy cover på denna vägg tror ni? Helspackla är också ett alternativ, men eftersom vi vill bli klara så fort som möjligt så känns easy cover som ett smartare drag, lr?

nån som vet?

• Svar på tråden Kan jag andvända easy cover?
  • Juli07

Vi använde Easy Cover på en strukturtapet. Det blev jättebra och det var lätt att sätta upp den nya tapeten på. Ett tips är att använda våtrumslim när ni sätter upp easy cover-tapeten och att använda rikligt med lim. Vi var lite dåliga med limmet och därför har det släppt lite i ett hörn.
    Ett tips till; Använd långärmad tröja och handskar när ni håller på, eftersom det är gjort av glasfiber..=)

• Venusmannen

Hur mycket ojämnheter är det?
    Är det bara luddigheten som skall bort, så kan kanske måling med en patentfärg vara en lösning.

Är det mycket ojämnheter är ett snabbare alternativ att sätta upp skivor med 6 mm renoveringsgips.

• bambigirl

Är det väldigt ojämnt måste ni ändå spackla innan renoveringstapeten. Vi lät tapetskarvarna vara på en vägg när vi satte upp renoveringstapet och de syns igenom. Så spackla först så det ser någorlunda slätt ut innan ni kör upp renoveringstapeten.

Svar på tråden Kan jag andvända easy cover?