• Anonym

blåsa i tandköttet,farligt??

har en blåsa ovanför tanden långt bak,en vit, i några dar.,men nu är de ingen riktig blåsa längre,,utan ser sprucken ut på nåt sätt,men ändå vit,,och gör lite ont...har borstat o sköljt me ´hexident,,men den e kvar,,fick en noja nu,,tänk om det är tandköttscancer?????????? eller går det över??? nu har den vart där i ca 5 dar......=(

• Svar på tråden blåsa i tandköttet,farligt??
  • strojes

Sådana vita blåsor får jag också ibland. De är helt ofarliga, men kan vara jobbiga eftersom de smärtar.
    Om man får sådana ofta kan man använda Zendium tandkräm som ska minska antalet blåsor.

• Anonym

är hela vit? för jag brukar ibland få några små sår som är vita runt kanten, är där i några dagar och som gör ont. Har haft sådana till och från sen jag var liten. Prova att borsta med zendium,

• Anonym

den är ju helvit ungefär,,,,så ingen fara då...??
    men som sagt,är ju inte direkt en blås alängre,utan typ en sprucken en....

• Anonym (tandläkare)

Det här är inte cancer gumman

Sannolikt ett sk "afte" om det sitter på den rörliga delen av tandköttet, dvs lite längre från tanden.

Det smittar inte, är inte farligt på nåt sätt. Kan komma vid tex stress, mens, infektion i kroppen etc.

Har du ofta sådana blåsor kan man prova att regelbundet anv Zendium tandkräm som kan minska antalet blåsor lite.

• Fluffguf

Jag brukar också få såna blåsor, speciellt när jag är förkyld. Den försvinner säkert inom några dagar!

Bara döda fiskar följer strömmen!
Svar på tråden blåsa i tandköttet,farligt??