• Mrs Vader

Mineralsmink!! Tips på bra billig svensk sajt!!!

Ni som använder mineralsmink (typ I.D) MÅSTE kolla in här! Där köper jag alla ingredienser och tillverkar mitt egna smink! KANON!! Man kan dessutom köpa färdigt smink om man är lat. Glöm inte att kolla in forumet! Jag är så nöjd med sidan att jag måste rekommendera den för ALLA!!

www.tikei.se/

OBS: Jag har inget att vinna på detta så det är inte reklam på nåt sätt.

• Svar på tråden Mineralsmink!! Tips på bra billig svensk sajt!!!
  • Lisis75

Jag har köpt från denna sajt flera gånger och är mer än nöjd Snabb leverans och bra grejer! Jag har provat både att göra eget mineralsmink och deras färdiga foundation och båda är superbra! Jag kan också verkligen rekommendera den!

• Nina1982

Kanske lite OT men vad är mineralsmink?

• erika86

Jag var in och kollade lite, men det verkar rätt krångligt. Är det så? Blir det så mkt billigare när man måste beställa massor med olika ingredienser?

• TriXiiie

jag var också inne o kikade.. men förstod typ inget.. o vad ska man blanda o så.. o som skrev erika , blir de mkt billigare?

• Mrs Vader

Från början lär man ha en del grejer. Men de räcker sen hur länge som helst. Det finns även startpaket.
    På startsidan står det att det kostar ca 3 kronor grammet att tillverka själv men hon säljer även färdigt smink för typ 99 spänn. Billigt! (i.d kostar ca 350)

Nina1982 skrev 2007-06-08 18:18:05 följande:
    Kanske lite OT men vad är mineralsmink?
    Det är vad det låter som, smink tillverkat av naturliga mineraler. Bra för huden =)
    Jag är ju ingen expert så jag är dålig på att förklara men kika runt på sidan och forumet så står allt där.
  • Mrs Vader
    TriXiiie skrev 2007-06-08 18:22:06 följande:
    jag var också inne o kikade.. men förstod typ inget.. o vad ska man blanda o så.. o som skrev erika , blir de mkt billigare?
    Det finns färdiga recept
  • Lisis75

Styrkekram: Ja, det är härligt billigt Jag har hur mycket pulver och färdiga produkter som helst här hemma nu och jag har inte lagt ner speciellt mycket pengar på det. Det blir en kostnad i början, men allt varar hur länge som helst. Jag har börjat ge bort en del till släkt och vänner, och de är mer än förtjusta och jätteimpade

Till er er andra:
    Jag läste någonstans att kan man baka så kan man göra mineralsmink. Det stämmer nog. Det är bara att följa recepten. Sen när man har fått kläm på det så kan man börja modifiera dem.
    Jag tyckte inte att det var så krångligt.

• TriXiiie

okej vad bra för jag är en hejjare på att baka! haha
    Då ska ja kika närmare på de o se.. :)

• TriXiiie

var inne o läste... dum fråga.. men kaffekvarn de e inte samma om kaffebryggare eller??? *iq fiskmås*

det verkar kul o göra eget o pyssla lite iaf

• erika86

Nej, kaffekvarn är inte samma som bryggare. Kvarnen maler hela bönor..

• erika86

Till kaffepulver som du sedan sätter i bryggaren :p

• TriXiiie

jahaa Okej.. måste man använda en sådan. eller kan man göra på nå annat sätT? som nån testat?

• Lisis75

En burk med glaskulor (spelkulor) ska tydligen funka också. Alltså man häller pulvret och kulorna i en rund burk (typ syltburk fast i plast) och rullar runt/skakar kulorna. Det tar längre tid men det ska funka. Där är ett forum på tikei, jag har för mig att det stod något om det där.

• Mrs Vader

Finns asbillig kaffekvarn på jula annars. 129 spänn. Funkar hur bra som helst =)

• öland30iår

Men det är inte lätt o veta vilken färg man ska ha på fondation via nätet....?!

• Mrs Vader
    öland30iår skrev 2007-07-01 10:40:45 följande:
    Men det är inte lätt o veta vilken färg man ska ha på fondation via nätet....?!
    Jag tror man kan beställa prover.

Om du gör din egen makeup så kan du ju anpassa exakt efter din hudfärg =)
Svar på tråden Mineralsmink!! Tips på bra billig svensk sajt!!!