• Zamina

28 grader inomhus!

Hur kan man sänka innetemperaturen? Nerdragna persienner och öppna fönster hjälper inte. Jag står inte ut med att ha det så här varmt! Vi bor i en hyresrätt med många fönster i sydlig och västlig riktning. Överväger att snart flytta in i frysen och ber till vädergudarna efter kyla och regn...

• Svar på tråden 28 grader inomhus!
  • Kristin24

skaffa fläktar...

Go och glad Kexchoklad
  • Dundermamman

Dra för alla persienner men öppna INTE fönster, förräns på kvällen när det är svalare (eller på morgonen). På så vis lyckas vi hålla det ganska svalt inomhus!
    Öppnar man fönster på dagen så får man in den varma luften!
    På kvällen öppnar vi fönster så det blir drag genom hela huset och får därefter en sval natt

• HumDis

Skaffa AC? Finns på t ec Hornbach för 2500 kr.

/ HumDis
  • Zamina

Tack för tipsen!
    Fläktar har vi varit på jakt efter under dagen, men de modeller vi är intresserade av är slutsålda i affärerna och nya kommer först nästa vecka.
    AC är säkert jättebra, men vi skulle behöva kyla ner flera rum så blir nog lite för dyrt...
    Jag skall testa med att hålla fönstren stängda under dagtid imorgon. Kommer också att pröva sitta under vårt nya parasoll på balkongen där det säkert kommer att vara varmt, men förhoppningsvis inte lika kvavt som det var inne idag.

• Viggo och pyrets mamma

Hemma hos oss är det nu nätta 32 grader inomhus, (har vindsvåning) men stänger vi fönstrena så dör vi, så vi föåtr helt enkelt hållas med temperaturen men får i gengäld korsdarg så att det blir lite cirkulation, tura att man iaf har genomgångslgh så man kan få korsdrag. Blä, gillar när det är varmt ute mne det här börjar bli löjligt!

• Zamina

Idag fick vi äntligen tag på en fläkt. Det är skönt att sitta bredvid den, men innetemperaturen är fortfarande kring 30 grader. Det värsta är när man har duschat eller tvättat och det blir fuktigt i lägenheten, då känns det som att vi bor i en bastu!

• Helena78

I lördags var vi & köpte 2 golvfläktar, så nu har vi fläktar i vardagsrummet, köket & alla 3 sovrum. I vårt & dotterns sovrum går fläktarna dygnet runt men i de övriga rummen har vi de bara i gång dagtid... funkar jättebra!

• Mamma Till Leon

Vi har det så varmt inne vi med.
    Fy tusan.

Leon 06.07.28
  • happy bunny

Jag har vridit ner golv värmen i det ena badrummet så det är bara att gå och ställa sig på de kalla klinker plattorna en stund så känns det genast bättre igen ..Har iof. ett kylsystem installerat i huset, men själva apparaten är väldigt gammal och tar säkert enormt med el så den slår jag inte på i första taget.

Svar på tråden 28 grader inomhus!