• Anonym

Naken "offentligt" / rakad vs orakad?

Vet inte alls om detta är rätt forum men jag provar att ställa frågorna :)

Hur tycker ni andra det är att visa er offentligt i tex duschar osv. Är det något du tycker är jobbigt och pinsamt? Är det eller skulle du tycka det vore mer pinsamt med ett rakat underliv eller inte?

Det andra jag funderar på är hur du gör om du "tvingas" visa dig i en bastu med andra par (nära vänner). Skulle du då tycka det vore jobbigt att vara naken? Samma sak här - hur skulle du se på att vara rakad eller inte?

Ni som inte är rakade skulle ni tycka det vore "lustigt" med en jämnårig kompis (30 år) som vore rakad?

• Svar på tråden Naken "offentligt" / rakad vs orakad?
  • Anonym (nope)

Jag är 30 år å helt rakad & har inga problem att visa mig i offentlig dusch el bastu!

• Atamon

Jag visar mig inte naken offentligt men det har inte med att vara rakad eller inte att göra. Man kan alltså inte tvinga in mig i en bastu, ens med nära vänner.
    Om andra är rakade eller inte är deras val. Jag skulle inte tycka det var "lustigt" om en kompis var rakad eller för den delen orakad. Det är inget som jag skulle kolla efter (Om jag nu skulle hamna i den situationen att jag mot förmodan var naken med andra)

• Skrattmås

Har inga problem med att vara naken offentligt (ja, i simhallsduschen, omklädesrummet odyl.) och eftersom jag aldrig rakat muffen utom ibland för länge sen bikinilinjen (innan det fanns bikinis med ben ).

Har nog inte sett nån rakad tjej offentligt....

• Cissi1976

Nädå jag har inga problem med att vara naken "offentligt", badhus, omkläningsrum och dyl och jag är rakad. Spelar heller ingen roll om det är med folk jag inte känner eller med kompisar.

• anzita

Njäää inga problem att vara naken i allmänna bastun t ex... har badat ihop m nära vänner, har bytt om i enkla förhållanden där det inte är så praktiskt att försöka vara pryd..  och nej, jag är inte helrakad, ansar bara till lagom lättskött frisyr för min o makes skull.

Har sett helnakna muffar på vuxna kvinnor, men det är ju inte min sak att bry mig om hur andra vill se ut. Man är ju inte i bastun för att kolla in andra utan för att koppla av o bli ren.

• Anonym

Är helrakad och har inga problem att visa mig naken offentligt. Var och en sköter sin frisyr där nere och vem är jag att dömma och titta?

• Anonym

jag är helrakad där nere och jag har till och med problem med att ha sex om jag inte är ny rakad eller dyligt men jag struntar helt hur andra har det, det är ju som sagt deras grej hur dom vill vara fixade där ner så som uppe på huvudet, hår som hår =)

• Anonym (Len)

Jag är 47-år och helrakad visar gärna mig naken

• Anonym (Slät)

Jag har inga problem med att vara naken i offentliga duschar eller liknande sammanhang. Jag bryr mig inte om hur andra ser ut, är ju inte där för att spana in underliv, är själv helt rakad.

• Anonym (Är hur jag vill)

Jag har inga problem att vara rakad eller ha stubb runt kuken om jag visar mig offentligt
    Har även inga problem att någon ser min kuk även om den är extremt liten slak för jag vet att ingen kvinna klagat på den för den växer sig rejält stor när någon leker med den
    Var och en ser väl ut som den gör och har den frisyr den vill

• Anonym (Hetty)
    Anonym skrev 2007-06-07 18:15:46 följande:

Vet inte alls om detta är rätt forum men jag provar att ställa frågorna :)

Hur tycker ni andra det är att visa er offentligt i tex duschar osv. Är det något du tycker är jobbigt och pinsamt? Är det eller skulle du tycka det vore mer pinsamt med ett rakat underliv eller inte?

Det andra jag funderar på är hur du gör om du "tvingas" visa dig i en bastu med andra par (nära vänner). Skulle du då tycka det vore jobbigt att vara naken? Samma sak här - hur skulle du se på att vara rakad eller inte?

Ni som inte är rakade skulle ni tycka det vore "lustigt" med en jämnårig kompis (30 år) som vore rakad?

Oavsett om jag är rakad eller inte gillar jag inte att vara naken bland flk. Speciellt inte bland filk jag känner och jag vill verkligen inte se mina kollegor nakna!
  • Pretorian IV

Har inga problem med nakenhet i sig, men när man är nyrakad Jan jag tycka det är lite pinsamt. Å andra sidan är det inte så ovanligt idag att folk är rakade i skrevet.

Med vänner i bastu bryr jag mig inte direkt.

• Arenaman
    Anonym (Len) skrev 2016-10-22 09:45:34 följande:

Jag är 47-år och helrakad visar gärna mig naken

Vore roligt att få se ;)
  • Anonym (Ep)

För mig är det helt tvärt om...Tycker det känns pinsamt och otrevligt att visa mig naken offentligt om jag inte är rakad, även om det är i miljöer där det bara är andra män.

Var på svensexa i helgen, vilket inkluderade bastu, självklart såg jag till att vara nyrakad då.

Någon som håller med?

• Anonym (Kvinna (43))
    Anonym (Ep) skrev 2018-04-23 17:10:17 följande:

För mig är det helt tvärt om...Tycker det känns pinsamt och otrevligt att visa mig naken offentligt om jag inte är rakad, även om det är i miljöer där det bara är andra män.

Var på svensexa i helgen, vilket inkluderade bastu, självklart såg jag till att vara nyrakad då.

Någon som håller med?

Jag är kvinna och är alltid helrakad. Skönt att känna sig len och mjuk nertill.
  • Anonym (Slät)
    Anonym (Kvinna (43)) skrev 2018-04-23 19:09:26 följande:
    Jag är kvinna och är alltid helrakad. Skönt att känna sig len och mjuk nertill.
    Så känner jag med, tycker även det är vackrare utan burret.
  • Anonym (Slät)

Har inga problem med att vara naken i offentliga duschar och omklädningsrum, skulle dock känna mig skabbig om jag visade mig orakad.

• Anonym (A)
    Anonym skrev 2007-08-20 18:43:31 följande:
    Är helrakad och har inga problem att visa mig naken offentligt. Var och en sköter sin frisyr där nere och vem är jag att dömma och titta?
    Samma här
  • Anonym (G)

Jag behåller alltid badtrosorna på mig. Känner att mitt underliv är min sak, det är tillräckligt många kvinnor och män som får ta del av den endå (pga cellförändringar o prov/undersökningar titt som tätt). Men hur andra ser ut kollar jag inte ens på, alla har sina sätt att sköta sina underliv, rakade, orakade, vaxade osv

Svar på tråden Naken "offentligt" / rakad vs orakad?