• Fuga

7 dagar efter ägglossning - vad händer då??

om man försökt göra barn alltså...

• Svar på tråden 7 dagar efter ägglossning - vad händer då??
  • Cilota

Ska det hända nått särskilt eller?

Om man lyckats få till en befruktning så är det vanligast att ägget fäster på ÄL+7 men det är ingen garanti för att det sker den dagen, om än alls.

♦ Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise ♦
  • Fuga

men det betyder att man kan ha en nidblödning då alltså?

• Cilota

Det kan man.

• Teskedsmamman

Ägget fäster på dag 7-10 efter äl, och i sällsynta fall kan en nidblödning uppstå någon gång under dessa dagar då ägget fäster.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 34
  • Mimmie81

Förlåt att jag dyker in här, men nån som vet vilket som är vanligast? Om det är 7 dagar eller snarare närmare 10 dagar efter ÄL som ägget fäster?

• Cilota
    Mimmie - 7 dagar är visst vanligast men det varierar mellan 5-10 dagar.
  • Mimmie81
    Cilota: Jag är 10 dagar ef ÄL idag... men det visade neg Ledsen Visst om ägget skulle fästa idag... så är det logiskt att det visar neg... men det är ju bara önsketänkande tyvärr Ledsen
  • Cilota
    Mimmie - de flesta test har ju en känslighet att testa plus på BIM-3 förutsatt att BIM infaller 14 dagar efter ÄL.

Så länge mensen håller sig borta så är det ju goda chanser
  • enilorac

Jag läste nyss i boken "Gravid" att ägget oftast kommer till livmodern runt dag 7 men fäster oftast kring dag 9.

Kram C och C

• Cilota
    enilorac - och i growingpeople.se så står det att ägget anländer efter 3 dagar och fäster oftast efter ytterligare 3. Men vet inte vad man ska tro riktigt Tur att ägget fäster nångång
  • enilorac

För mig stämmer dag 9 jättebra eftersom jag känt ägget fästa vid två tillfällen. Senast var förra månaden, 9 dagar efter äl.

Men det är nog lite olika.... Men tycker att de som får en nidblödning aldrig får den innan 7 dagar efter äl.

Kram C och C

• Cilota

Har läst om de som får nidblödning både på ÄL+4 och +5 vid flera tillfällen. Allra vanligast är ju dock kring +7

Svar på tråden 7 dagar efter ägglossning - vad händer då??