• Amerikanen

Jag känner mig inte gravid

Trots att jag har hur många tydligt positiva gravteter som helst. Är i 6+0 så det är ju ganska nytt men eftersom att jag har råkat ut för två missfall på raken är jag HYPERPARANOID! Är det fler än jag som är i v 6 och som inte heller har ömma bröst eller ligger hemma och spyr? De enda symptom jag har är utebliven mens och flytningar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-07 23:24:31:
    Oj nu blev det fel! Jag är ju i v 5+0... en vecka kan göra mycket.

• Svar på tråden Jag känner mig inte gravid
  • Sunstar83

Välkommen i klubben, alltså den symtomfria graviditetsklubben. Jag har aldrig spytt, mina bröst känner jag inte av direkt alls och jag mår som en prinsessa, är idag i vecka 15. Jag förstår din oro med tanke på dina missfall, men att inte spy eller ha ömma bröst är inget som tyder på att saker och ting är fel! Men om du är oroad så ta kontakt med din MVC och be om lite hjälp, förklara hur du mår och be om att få prata eller kanske till och med göra ett VUL för att må bättre. Att vara oroad och stressad kring sin graviditet är inte så bra!

~Älskade, efterlängtade knodd, mamma vill träffa dig snart~
  • M plus J

jag är i vecka 13 å mår tipptopp jag med! Se det som något skönt å bra!! stackars dom som mår skit....fast förstår din oro samtidigt, klart man själv också funderat....

• Amerikanen

Tack nu känns det lite bättre! Jag skall på VUL om 2 oändliga veckor! Förra graviditeten kände jag av brösten ganska tidigt men jag vet ju att ingen graviditet är den andra lik!

• jonssonevelina

Jag fick reda på att jag va gravid i v7 o har inte känt av några symptom efter det heller.. mår jättebra o funderar dagligen över om jag verkligen är gravid på riktigt..Skrattande men jag har ju bilderna från UL som påminner mig om att de faktiskt är sant!!

• smulan001

Du kan nog känna dig helt lugn
    Jag väntar nu mitt 4:e barn och har aldrig mått illa eller haft några grav.symptom..... förutom växande mage då

• StoraD

hej, det kunde ha varit jag som skrev inlägget... jag är också i v. 5 (BIM +6) och jag har knappt några symptom. Jag hade ett tidigt mf för 6 månader sen (nov) och är rädd för att detta ska upprepa sig. Men vad värre är, jag har ljusbruna flytningar också

usch usch, jag är såå orolig... men jag håller tummarna för oss båda!! Även jag har bokat in en tid om 2 veckor (21/6), men kan man se ngt på vul så tidigt tror du?

• Tjet

Jag är i vecka nio nu och har haft väldigt få symtom, lite ömma bröst å lite "mensvärk" bara. Annars mår jag som vanligt. Hoppas förstås på att allt är ok..

• Strawbaby

Jag hade haft ett utomkveds tidigare när jag blev gravid med detta barn (V 26). Kring BIM hade jag ömma bröst och lite molvärk, som sedan försvann helt i någon vecka. Jag blev superorolig och tänkte direkt att det var ett nytt X/MF men kring V 11 började jag må illa och sedan dess "känner" jag mig mer gravid. Jag tror det är vanligt att många är ganska sypmtomlösa de första veckorna. Inget att oroa sig för...Lycka till!

• Camellis

En till symptomlös gravidis här! Eller så gott som symptomfri. Jag är jättehungrig hela tiden och dödstrött, men utöver det mår jag också tiptop. Svaaagt illamående kan jag känna av ibland, men det är så himla sällan så jag tror att jag inbillar mig. Är orolig att graviditeten har stannat av, fast jag mådde så här under min första graviditet också (fast då hade jag jätteömma bröst iofs). Andra graviditeten däremot mådde jag illa och var öm om magen och så, så här tidigt.

Trots att jag vet hur drygt det var att må illa, och trots att jag vet att första graviditeten gick jättebra trots att jag mådde tiptop - så längtar jag bara efter att få må illa och KÄNNA mig gravid! *knasig*

• alberta77

så hade jag med mina två första graviditeter! den här gången däremot har jag nog fått det mesta :(

• jamis

Här är en till

Mina ömma bröst har slutat ömma, men de andra symtomen sitter i. Trött, hungrig, lite illamående och molvärk i magen.

Hoppas allt är bra med din lille i magen!!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • StoraD

men jam! det låter som finfina symptom tycker jag!

• Mary Wollstonecraft

Vadå symtom? :) Jag är i v. 12. och känner inget förutom ömma bröst... De få symtom jag hade försvann i v. 9, men bebis mådde utmärkt och vinkade och sprattlade i går på VUL! Alltså: inga symtom= inget att oroa sig för. Lycka till allihop!

• Mazzy

Jag gick hela graviditeten utan en tillstymmelse till symptom! Utebliven mens och ett plus på stickan var de enda signalerna. Innan v. 22, då maggen började bli rund undrade jag om det verkligen varit ett + på stickan... Efter det undrade jag om jag hade alldeles hemskt dålig kroppsuppfattning och bara inte märkte signalerna :) I v. 39+1 förlöstes jag med kejsarsnitt (p.g.a. säte) utan att ens ha kännt en endaste liten sammandragning (lite snopet faktiskt) och fick en alldeles perfekt liten kille! Behöver inte vara nå't alls att oroa sig för, det är ju kanon att man mår bra, men se till att du får bra stöd och förståelse för din oro på MVC! Hoppas allt går bra!

• Bebis nr2

Är i vecka 6 jag med. Spydde som en gris fårn första veckan till 5 dagar efter förlossningen med förra. Då viiste jag att jag var gravid, innan jag skulle ha fått mens... Jag "kände" det, på något konstigt vis. men nu känner jag inget, och inte spytt en enda gång. Går runt å funderar på om grav testet visade fel och att mensen bara... ja, ja vet inte... dumt tänkande...
    Men jag tror att du är gravid! Grattis! Prata med MVC-psykologen. De är till för dig!!!!

• Amerikanen

Ett stort tack för alla svar! Skönt att veta att man inte är ensam och att symptomfri inte behöver vara lika med ytterligre en katastrof :) Lycka till allesammans!

Svar på tråden Jag känner mig inte gravid