• Irres mamma

Gott laga av överbliven kokt färskpotatis?

Blev en hel kastrull kokt färskpotatis över här ikväll. Vad skulle du laga av den i morgon kväll?

• Svar på tråden Gott laga av överbliven kokt färskpotatis?
  • awesome

En god hemmagjord potatissallad tillsammans med grillat. Det ska ju bli fint väder

• tutim

Potatissallad med en vinegrette i (herrejisses, hur stavar man det egentligen!?) och fetaost, soltorkade tomater, avocado och fint fint strimlad rödlök

• Kristin24

potatissallad...med lök grönsaker och olja +salt..gott till grillat.

eller bara steka den

Go och glad Kexchoklad
  • lisalove

kanske en potatissallad. Antingen vinigrätt baserad eller majonäs och creme fraiche.

• Cocosnöten

Andvända den till pyttipanna

Göra en potatis och purjolökssoppa.

• zebran i Stilla havet

Hemlagat potatismos eller pressad potatis..?

• Verkligen

Potatissallad..

Med vitlök, röd lök, dill, salt å peppar, olivolja, vinäger.. MUMS!

• T0morrow

gör en fransk potatissallad. dela potatisen, liten rödlök. Bland ca 1dl olja, lite äppelcidevinäger, lite dijonsenap och sal samt peppar blanda i hop, HUR gott som helst passar egentligen till allt?!? beroende på smaklökar....

• Åke

Stek den för bövelen.

Godare än så blir det inte.

• mamsen4små

Potatissallad, blanda den med creme fraiche, gräddfil (lika mycket av båda), lite purjolök och kryddor... SUPERGOTT!!

• Menja

Stek den och klipp över massa färsk persilja, hur gott som helst!

Stolt och lycklig mamma till världens bästa killar!!
  • Tulltan

Häll lite olja i en långpanna och vänd runt potatisarna i den. Strö på sesamfrön och filngsalt.
    Stek i 200 grader till fröna fått lite färg.

Har inte testat själv, men det verkade ehmskt gott när jag läste det. Tycker jag i alla fall.

• Irres mamma

Till Åkes stora förtret kan jag meddela att jag gjorde en potatissallad med olja, vinäger, rödlök, gul färsklök, paprikor, persilja, salt och svartpeppar. Den blev okej till en bit grillad lax.

• lisalove

Det lät jättegott! Åt själv en liknande salld i kväll, fast med dijon senap i dressingen. Mums!

• vackrastarflow

ät dem kalla, med smör och salt *svensk sommar*

• Irres mamma

Knäckemacka med kall skivad färskpotatis med lite kalles kaviar å klippt dill. MUMS!

Svar på tråden Gott laga av överbliven kokt färskpotatis?