• Alvi

Ska flytta till Ljungby! Var ska man bo? Var träffar jag alla trevliga Ljungbybor?

Min man har fått jobb och ska bo i husvagn första tiden, men sen vankas det nog lägenhet.
    Var ska man bo?

Rekommenderar ni Ljunby öht? Bor nu i en liten håla på 2400 pers och trivs, men längtar efter lite större, med tanke på jobb osv.

Hojta, ni glada Ljungbybor, vill veta vilka mina nya polare är!

// Sisu, 27-årig mamma till Lilja 3 år och bebisen-i-magen, med BF 11/7

• Svar på tråden Ska flytta till Ljungby! Var ska man bo? Var träffar jag alla trevliga Ljungbybor?
  • sanndris

Min mamma, men det kanske inte hjälper så mycket..

• Alvi
    sanndris skrev 2007-06-08 22:19:02 följande:
    Min mamma, men det kanske inte hjälper så mycket..
    Haha, njaa.... Kanske kan hon hjälpa till med bättre och sämre områden att bo i åtminstone...
  • sanndris

Jag kan absolut fråga henne, sen kan jag inte garantera att hon har samma smak som dig, (jag älskar min mamma men hon är lite konstig)..

• Nadjis

BB ska lägga ner i ljungby nu... ot men såg att du väntade barn!

Jag bor ett par mil (5 ungefär) ifrån i en annan liten håla, kan inte så mycket om ljungby men där finns ju lite av varje. Affärer å så. Typ lindex, jc och sånt. Lessen men så mycket mer än så vet jag inte.

• Cassiss

Jag bor i ljungby!

Det heter inte diskution! Det heter diskussion! Så det så...
  • Cassiss

Vad vill du veta....typ?

• Alvi
    Nadjis: Jo, jag hörde det när jag ringde dem igår...
    Men det blir Växjö eller Vä'stervik, beroende på var min man håller hus när bebbe behagar komma.

Cassiss: Åååh, jag vill veta ALLT! Om det är ett trevligt ställe att bo på, om förskolorna är bra, vilka områden som är bra att bo i (vi tänkte bo i lgh först, sen hus om vi trivs), om det finns saker att hitta på på helger och kvällar - allt!!
  • Cassiss
    Trevligt ställe att bo på?
    - Ja det tycker jag. Det är ganska litet och mysigt. Lagom stort!

Vilka områden är bra?
    - Svårt att räkna upp något område som är mindre bra, men det är klart, vissa områden bor pundare och annat "löst" folk på
    Säg gärna gatunamnet som ni tänkt så kan jag säga hur området är!

Förskolor/dagis?
    - Jag har själv bara en son som är 4,5 månad, så kan egentligen inte säga så mycket om förskolor och dagis. Har aldrig hört något direkt dåligt vad jag vet från något dagis. Min syster har sin 2,5 år dotter på "Haraberggatans dagis" och hon är nöjd med det. Ska själv skola in sonen där när det är dags hade jag tänkt.

Kvällar/helger?
    - Finns ett par pubar/restauranger att gå till. Jag själv tycker det är trevligt att gå ut i Ljungby. Under augustimånad brukar vi ha "Ljungbydagarna" med massa trevliga aktiviteter för stora och små, bla en karneval som brukar vara uppskattad!

Vad jag vet ska Ljungby BB lägga ner efter semestern, jag vet inget datum, du kanske vet själv Sisu. Så kanske kanske hinner du föda i Ljungby. Dom är supergoa där uppe!
    Annars är Värnamo närmare än Växjö. Värnamo tillhör Jönköping kommun men till Växjö är det 6 mil med "en-fil två-fil" halva vägen och fartkameror resten. Inget bra! Till Värnamo är det 4,5 mil och "en-fil två-fil" liten bit och resten motorväg!
    Så ska jag föda mer kommer det bli Värnamo!
  • Cassiss

Var har din man fått jobb Sisu?

• Alvi
    Cassiss: Tack så mycket för ditt svar!!
    Det blir antingen Västervik eller Växjö för mig, för om min man är hemma (=helg) när bebbe kommer, så åker vi till "vårt" sjukhus, men om han är i Ljungby, möts vi i Växjö.

Ljungby BB lägger ner 15 juni, det är ju snart...

Min man vill inte säga vart han har fått jobb än, han har bara fått jobbet muntligt, han vill skriva papper och sånt där innan jag får berätta...
  • Cassiss

Ok

Skriv gärna och fråga om det är något mer du vill veta!

• Cassiss

Hur går det Sisu? När flyttar ni?

• Alvi

Hej hej!

Min man jobbar på ett dataföretag som support typ...

Fast det lutar åt Växjö istället... Vi vill bo i hus så småningom, och husen i Ljungby är ju för sjutton lika dyra som i Växjö nästan!!

• Cassiss
    Alvi skrev 2007-06-19 08:20:06 följande:
    Hej hej! Min man jobbar på ett dataföretag som support typ... Fast det lutar åt Växjö istället... Vi vill bo i hus så småningom, och husen i Ljungby är ju för sjutton lika dyra som i Växjö nästan!!
     Oh säker? Jag tror husen kostar en del mer i V-ö än i L-by?!
    + att L-by är betydligt trevligare än V-ö (tycker jag i alla fall)
Svar på tråden Ska flytta till Ljungby! Var ska man bo? Var träffar jag alla trevliga Ljungbybor?