Utomkveds - Symptom??
Är i v 6 i morgon..Är så orolig..har haft ont hela natten på vänster sida vid äggstocken. Det har huggit och dragit.. hade även svettningar och hög plus. Någon som vet om det är symptom på utomkvedshavandeskap???
Är i v 6 i morgon..Är så orolig..har haft ont hela natten på vänster sida vid äggstocken. Det har huggit och dragit.. hade även svettningar och hög plus. Någon som vet om det är symptom på utomkvedshavandeskap???
Jag hade ont som själva fan men det började i slutet av v 7 och äggledaren gick sönder i v 8. Jag visste inte att jag var gravid, hade haft mens och väntade en till så jag förtstod inte att något var fel. När den gick sönder kändes det som mensverk gånger hundra tusen och sen började det göra ont i min högra axel. Det berodde på att blodet i magen tryckte mot en nerv som hade ett tjusigt namn som jag har glömt men det var tydligen karakteristiskt för x-graviditeter.
Om du är orolig ska du ringa din barnmorska och be om att få ett VUL så fort som möjligt. Där kan de se om fostret utvecklas som det ska i livmodern.
Om du har ett x på gång så vill jag att du ska veta att det inte betyder slutet. Det finns ett liv efteråt och du kommer att repa dig efteråt. Men sörj ditt förlorade barn ordentligt.
Jag blev gravid ungefär fem månader efter mitt x och jag har nu en underbar liten kille på åtta månader. Tänker på dig!
Lycka till!
Tack för ditt råd!.. jag ska ringa till gyn o höra vad de tycker. Har inte ont just nu. Kan det komma i omgångar eller hade du ont hela tiden?
Ibörjan hade jag bara ont i omgångar. Det var värst på kvällarna. Vet inte om det har något att göra med att jag låg ner. På dagen innan jag åkte in till sjukhuset hade jag jobbat som vanligt och hade molvärk men på kvällen trodde jag att jag skulle dö. När det väl hade börjat i axeln gjorde det ont hela tiden utan avbrott tills de opererade bort den trasiga äggledaren. Fick någon form av morfin men det hjälpte inte på nervsmärtorna i axeln.
Berätta hur det går!
usch så hemskt!!!.. vill verkligen inte att det ska vara det!
Det finns en tråd för oss som haft utomkvedshavandeskap, där finns en del att läsa: www.familjeliv.se/Forum-4-47/m18947913.html
Jag fick symptom tidigt, och smärtan kom och gick, Nu är jag dock gravid på rätt ställe, och det smärtade en del i sidan även denna gång.
Be att få bli undersökt, och lycka till!!
Jag har haft det 2 ggr! Mmm... det behöver ju inte vara det...många har ont i en sida sådär till o från! Jag ahde ont till o från fröst...men efter några dagar hade jag sjukt ont när jag väl hade ont...jag kunde kanppt stå!
Det du ska vara observant på är om du får ett tryck mot analen, att det lsikom gör ont där! Sen har jag hört att man kan få tryck och ont mellan skuldrorna. Sen har man fruktansvärt ont....
Ring in o säg att du vill att dom kollar upp dig!
Hoppas att det är lugnt, kramar
usch jag blir så rädd.. tycker inte om sånt här!
Ringde gyn, men dom har stängt tills på måndag. *suck* hoppas det inte blir värre i helgen....
Jag gick och väntade på en utebliven mens, vi planerade inte att bli gravida då, och det första gravtestet var negativt (kan tydligen vara det tidigt vid en X-grav). Mensen kom inte och jag fick huggliknande smärtor då och då på min högra sida som gjorde så ont att jag nästan svimmade. Högg tillsnabbt och sen försvann det. Jag har jobbat på en gyn.avdelning när jag var nyfärdig sjuksköterska och började misstänka X och åkte till gynakut. Då var jag i v-6 tror jag, och jag fick intrycket av att de tyckte jag var gnällig. Sjuksköterskan som tog emot mig sa: "det gör inte att vara gravid, det är livmodern somväxer" men jag gav mig inte. Ett VUL gjordes efter ett positivt gravtest och man hittade inte något foster vare sig i äggledaren eller livmodern. Då tog man blodprov på HCG-mängden i blodet (ska fördubblas på 2 dagar vid en normal grav, ökar det men inte dubblet upp är det ett X och sjunker det är det ett mf) och efter 2 dagar såg man att HCG stigit men inte fördubblats. Då bokade man ett nytt VUL på bättre maskiner och tillslut hittade man fostret i min högra äggledare och man fick operera mig akut. När man väl opererade mig såg man att det var på gränsen att det hade spruckit och de tog hela höger äggledare.
Uch elinville, att man ska måsta vara så tjatig när det handlar om sånna där farliga saker.. blir så leds!.. Hur har det gått nu efter X?
Jag plussade ju iof redan på BIM-4.. kan man göra det även om det är x tror ni?
Jag har iaf inte känt nå mer
hoppas hoppas att allt är bra!
dinochmin - jag fick negativt på BIM-3 när jag hade X, men om det är pålitligt vet jag inte, refererar till min tidigare länk, där finns massa svar att få.
lycka till!
Man ska inte behöva tjata om man är orolig och har symtom, men det finns ju alltid personal som inte borde jobba där de jobbar...men det är ju undantag som tur är. Jag hoppas att jag abra hade "oturen" att få henne....
Jag fick mitt X när jag och min smabo precis träffats. 2½ år senare blev jag planerat gravid men fick mf, men innan jag fick tillbaka min mens efter mf var jag gravid igen och är nu i v-38. Allt har gått bra!
Om man plussar eller inte tidigt måste ju inte vara ett tecken på vare sig det ena eller det andra. Men det är tydligen inte helt ovanligt att första blir negativt, men om man plussar tidigt så behlver ju inte det innebära att det INTE är ett X. Är du orolig tycker jaga tt du ska ta dig till sjukhsuet och få det kollat. Kan ju bli ett livshotande tillstånd om det spricker.