• TeeTee

Ni som har fårfäll i vagnen...

... upplever ni att det blir svalare med fårfäll nu i sommarvärmen? Jag har en fårfäll, men Viggo är dyngblöt när jag tar upp honom ur vagnen. Nu är han väldigt "varmblodig" i o f s. Har ni lakan över fårfällen eller ligger bebisen direkt på fällen? Har hört att det skall vara svalkande att ha en fäll i vagnen på sommaren. Och så är den ju mjuk o go att ligga på också jämfört med att ligga i sittdelen på en Emmaljunga kombi, som vi har.

• Svar på tråden Ni som har fårfäll i vagnen...
  • mejja75

Har en lammskinnsfäll i vagnen som tjejen ligger direkt på. Den ska svalka när det är varmt och jag tycker nog att det stämmer rätt bra. Har kännt på henne när hon sitter i vagen och hon känns inte särskilt varm.
    Kan kanske bero på vilken sorts fäll man har.

• Jenny 1976

Jag håller med om det, Moa känns svalare när jag har den under, kanske bara inbillning men så uppfattar jag det.

Är det en riktig fäll du har?

Stolt mamma till goa Moa 8/12-2006
  • pisces74

Jag säger som mejja75. Vi har ett lockigt grått skinn, och det funkar bra. Glad

• TeeTee

Ja det är en "riktig" fäll. inte syntet alltså.

• SaramedM

Är det en fäll gjord för att användas till bebisar? Alla är inte det, tex de från IKEA och då har den inte samma effekt att de andas och svalkar

• TeeTee

Det vet jag inte, men tror inte det. Fick den i present av svärmor som hade köpt den på en marknad. Köpte den där för att den var ekologisk. Bonden som sålde den hade typ själv gått o klappat på djuret...

• SaramedM

Jag har inte 100% koll på hur det funkar, men jag tror att det får att beredda fällar på olika sätt?

Svar på tråden Ni som har fårfäll i vagnen...