• Smålandstjej 85

Ställa upp husvagn på säsong

Detta är precis vad vi tänker göra nästa år om vi hittar en bra husvagn till dess... Men vad ska man tänka på och vad ska man ha för golv i förtältet snälla ge oss alla tips ni kan...

Och vet nån vad det kan kosta att ställa upp den på säsong i karlskrona??

• Svar på tråden Ställa upp husvagn på säsong
  • Vårblomma

Jag är uppvuxen i husvagn (säsongs plats) och i vårt förtält och i dom flesta runt omkring så hade folk trall och ovanpå trallen la man golvmattan (plastmatta för förtält). Det gjorde att om det regnade mycket så rann vattnet under trallen och det blev inte blött inne i förtältet. Mina föräldrar köpte färdig impregnerad trall. Har för mig att dom la bräder under så att golvet kom upp lite och spikade även fast trallen i dem så att golvet blev stabilt.

• felicia040318

hej.
    vi hade säsongsplats fast i kumla. som golv hade vi först trall, sen vart det förtältsmatta, sen en gångmatta, va det jätte fint väder, så tog vi ner sidorna på förtältet o hade det bara som soltak, kan bli väldigt hett i ett förtält.
    det du ska göra är att gå in på campingens hemsida o kolla priser(om dom har hemdida) eller så ringer du o kolla med dom.
    undrar du över nått annat.
    bara höra av sig, har några års erfarenhet av camping och husvgan, haft husvagn sen sommaren 01, har blivet ett antal vagnar på dom åren.
    ha det gött i husvagnen.
    kram och lycka till.

• Smålandstjej 85

Var köper man sån trall och vad kan det kosta?? Sen tänkte jag på det ska man höja upp husvagnen också på nått eller???

Svar på tråden Ställa upp husvagn på säsong