• Tant Green

Kan du Sjöbo och Malmö?

Jag ska vara i Sjöbo två dagar och tänkte att jag kunde bo på ett hotell i Malmö, det låter lite roligare att tillbringa en kväll där. Alltså, hur långt är det mellan Sjöbo och Malmö? Går det bussar/tåg mellan dem rimligt ofta? Har ni tips på något trevligt hotell i Malmö som inte är så jättedyrt (det behöver inte vara det allra billigaste, men inte något lyxhotell heller).

• Svar på tråden Kan du Sjöbo och Malmö?
  • Respekt

det tar minst 40 minuter med bil till malmö från sjöbo....och kanske 1.20 h med buss. det går inga tåg till sjöbo. kolla in www.skanetrafiken.se

det är lite lättare att ta sig till Lund, kanske är det ett alternativ? eller ystad!

hoppas du får trevligt!

• Sommaren22juni1979

Ett exempel ;

Sjöbo busstn
    Sjöbo Sandbäck
    Sjöbo sommarby
    Klostersågen
    Veberöd Öster
    Veberöd Idalavägen
    Veberöd centrum
    Veberöd Försköningen
    Vasaholm
    Knivsåsen
    Dalby Gulsippan
    Dalby busstn
    Sjöstorps gård
    Lund Gastelyckan Ö
    Lund Gastelyckan V
    Lund Jupitergatan
    Lund Arkivgatan
    Lund Bankgatan
    Lund Lundagård  
    ->  Lund C  Avg: 11:00
    11:01
    11:04
    11:06
    11:12
    11:13
    11:15
    11:16
    11:20
    11:23
    11:26
    11:31
    11:35
    11:41
    11:41
    11:42
    11:43
    11:45
    11:47
    Ank: 11:49  Riktning: SkåneExpressen Lund  ÖresundstågÖresundståg 322 Lund C  
    ->  Malmö C Avg: 11:55
     Ank: 12:11  

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
  • Tant Green

Tack, ja det skulle ju kunna vara ett alternativ. Det var bara att jag inte varit i Malmö sedan jag var barn, så jag tyckte det var dags nu även om det bara är för en kväll Lund har jag varit i mer nyligen, men det var visserligen bara några timmar varje gång och det var ju en trevlig stad.

• Tessa17

Hej, Du kan övernatta i Malmö på ett vandrarhem ungefär 300kr/natt eller Ibis hotel som ligger nära största köpcenter i Malmö 500kr/natt. Båda ställen ligger nära centum 30 min till fots.

• Tessa17

Hej, Du kan övernatta i Malmö på ett vandrarhem ungefär 300kr/natt eller Ibis hotel som ligger nära största köpcenter i Malmö 500kr/natt. Båda ställen ligger nära centum 30 min till fots.

Svar på tråden Kan du Sjöbo och Malmö?