• Majsan81

PANIK!!! Examenspresent till tjej som blivit lärare?!

Hej!
    Jag har en väldigt go vän som igår tog lärarexamen! Först tänkte vi bara sända henne ett blombud då hon inte skulle fira sig. Men igår ringde hennes mamma och meddelade överraskningsfirande imorgon eftermiddag. SHIT! Vad sjutton ska jag köpa till henne?

Det här är ju en tjej som typ har allt så det får nog bli något som är typiskt lärarexamenspresent eller nått.

Några förslag?

• Svar på tråden PANIK!!! Examenspresent till tjej som blivit lärare?!
  • Lenora

Om hon har allt, så brukar ju ett presentkort till någon favoritbutik vara uppskattat. Eller en upplevelse av något slag, kanske?

• Cilota

Tråkigt att det är så kort varsel annars är ju en folkdräkt klassiskt till en lärare som har allt

Kanske en avslappnande helkroppsmassage eller nått efter all pluggstress?

♦ Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise ♦
  • Atamon

Hon kommer att få gott om typiska lärarpresenter under sina år som lärare. Tänk alla glas/kristallvaser och jox som hon kommer att få av sina elever.
    Mina tips alltid, är upplevelse för det egna välmående. Fotvård (bra nu när det är sommar) massage, SPA, presentkort hos favoritfrisören.
    Men vill du ge någon "grej" så är tipset något smycke, tex från Pilgrim, SNÖ, Efva Attling.

• revik

Ja, eller en sådan där gammeldags klocka man "pinglar" i när barnen ska komma in från rasten (mässig med trähandtag) - eller en fin antologi med diverse olika texter som har tema "Go for it" "Våga" eller något annat käckt.

Bara för att du har en övertygelse betyder inte att du har rätt...
  • revik

Jaha... Då var man lite sent ute igen... Nåja. Någon annan kanske fick ett tips..?

Svar på tråden PANIK!!! Examenspresent till tjej som blivit lärare?!