• Marlene B

Vilka färger passar rödhåriga i?

Ja, jag har alltid varit blondin och nu fick jag ett impulsryck och tonade mitt hår helrött vilket blev rätt okej. Blekningarna slet för mycket  på håret så jag hade bara två alternativ klippa kort och fortsätta vara blondin eller byta hårfärg helt och behålla längden.

Men jag har ett stort dilemma, vilka färger på kläder är snyggast att ha om man är rödhårig? Har ju aldrig varit det så jag har ingen riktig koll.  Jag ska kassera allt rosa för det skär sig oerhört mot rött hår.

Ge mig tips på makeup? Klädfärger? 
     Någon? Pliis?

• Svar på tråden Vilka färger passar rödhåriga i?
  • laserlampan

grönt va? typ mossgrönt?

• Nina1982

Det beror på vilken röd ton man har men en kompis som jag har som är naturligt rödhårig fast hon tonar det också passar jättebra i rött faktiskt. Du frår nog prova dig fram. Annars tror jag att grönt är en bra färg.

• Alle

Man kan ju inte bara titta på hårfärgen utan även på dina egna färger - var har du för ögonfärg till exempel?
    Och rosa kan visst funka för en rödhårig!

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle

Gult, grön och brunt är bra färger till exempel.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Tjofsen

Rödhåriga passar väl i alla jordiga färger. Som sagt beror det ju på vilken typ av rött vi pratar om. Om det är mycket blått inslag i det röda så får man ju gå på kalla färger istället. Är det mer åt det oranga hållet så får man ta -brunt, grönt osv.

• Marlene B

Ok, det är en varm nyans jag har i håret. Röd bok hette färgen. Jag har ljusblågrå ögon.

Grönt och jordiga färger är alltså det som gäller.

Ljusosa kläder har jag men jag tycker personligen inte att det ser bra ut

Tack för era tips.

• BROCCOLLI

Jag har varit rödhårig ända från start, och därmed satans blek - så grönt ser jag jättesjuk ut i Men har man lite färg i hyn passar det nog bättre! Men rosa passar jag faktiskt ganska bra i (har jag fått för mig iaf)...speciellt nu då jag har haft ljusa slingor i håret ett bra tag, så just nu syns nog inte min egentligen fina, röda nyans

Redheads have more fun

• Jii

Jag är naturligt rödhårig och jag trivs bra i brunt just nu. Annars passar i alla fall jag i grönt, blått.
    Grått ser jag bara tokblek ut i!!!!  Ska tydligen inte passa i vitt eller svart, men jag trivs i det så det använder jag.

Som någon skrev: Vi rödtoppar passa i "jordiga" färger.

Viktigast är nog att man trivs i färgerna själv.

• BROCCOLLI
    Jii skrev 2007-06-09 10:43:18 följande:
    Jag är naturligt rödhårig och jag trivs bra i brunt just nu. Annars passar i alla fall jag i grönt, blått.Grått ser jag bara tokblek ut i!!!!  Ska tydligen inte passa i vitt eller svart, men jag trivs i det så det använder jag.Som någon skrev: Vi rödtoppar passa i "jordiga" färger.Viktigast är nog att man trivs i färgerna själv.
    Håller med dig om att trivs MAN SJÄLV bra i en färg så varför ska man inte få använda det då Svart har alltid också varit en skräck för mig eftersom jag är så blek, men det struntar jag i nuförtiden för får folk ont i ögonen av att bli bländade av mig är det deras problem

Min bästa kompis är mexikanska och jag är så avundsjuk på henne för hon passar ju i allt tycker jag, och även ännu mer mörkhyade passar jättefint i ala färger - skulle vilja ha olivfärgad hy jag med
  • komamma

Kolla på desperate housewifes, jag tycker rödhåriga bree passar jättenra i grönt, rosa ljusblått och sådana färger, beror på hur rödhårig du är, ev jordfärger om du är rödlätt.

• isisisis

Jag är ljusröd.Kan ha Svart,grått,brunt,rött,gammelrosa eller pastellrosa,gult,orange,grönt,vitt.

Den enda jag inte använder är turkos och bjärt rosa eller riktigt lila.

• GingeresFab

Hej hej, jag har rött hår med pyyyttte lite nyanser av blondt och ljus brunt! Har en väldigt kurvig figur och är smal /medel. Tycker då det är roligtbatt ha en figurfast svart klänning vid fester. Men i vardagen väljer jag nog vit, beige, mossgrön, svagt röd, svart, stark blå eller svag orange.( Det skär sig om man har stark rosa och nyon lila. ). :) ??????

Svar på tråden Vilka färger passar rödhåriga i?