Tips på bra mödravård+sjukhus att föda på om man är förlossningsrädd???
Tips på sjukhus att föda på samt bra mödravåd i Stockholm som är bra om man är förlossningsrädd??
Tips på sjukhus att föda på samt bra mödravåd i Stockholm som är bra om man är förlossningsrädd??
Varberg ska vara toppen!
Jag vill tipsa om Södra BB. Där går du på mödravård hos samma bm som sen är med under förlossningen. Du får lära känna all personal innan o det är inga främlingar.
Lokalerna ser mer ut som vanliga hotellrum dvs lustgas o allt sånt är gömt bakom paneler i väggen o det är mer som vanliga sängar med gavlar på. Du kommer direkt in på förlossningsrum när du kommer dit o får stanna minst en natt, pappan får sova över då rummen har dubbelsäng (två enkla ihopskutna).
Jag födde där sist o det var helt perfekt.
Jag tycker att de flesta sjukhusen verkar bra, men om du är riktigt rädd låter det väl som en bra idé det AnniPanni säger att gå där du hinner lära känna bm under ett långt tag innan förlossningen. Det hjälper säkert dig att förberedda dig och får dig att känna dig tryggare. Lycka till!
Tusen tack, vilka bra tips!!! Är södra BB privat?? var ligger det? Är det en del av Södertälje sjukhus+ har det samma ägare som Bb Syickholm?
Det är en del av Södersjukhuset.
Om du är förlossningsrädd ta upp frågan med din BM. Det finns bl.a. Auroramottagningen på Karolinska.
gäller det snitt oxå?
jag var radd infor min andra da jag hade en vidrig bmsk forra gangen och allt gick fel
hade samtal med min bmsk och en aurora bmsk satte ord pa min radsla och hur jag ville ha det var pa privat visning pa forlossningen och bb nar det val var dags var jag superlugn och fick toppen bemotande och kunde kommunicera jatte bra med bmsk som forloste mig detta var i nykoping och jag e supernojd att jag valde att foda dar
Lustigt, har faktiskt hört gott om just Nyköping men jag bor ju i Sthlm så..
viktigast e att vara tydlig med vad du vill inte vart du foder fordelen medmindre sjukhus ar att trycket inte e lika hart och oftast ingen platsbrist.
på ackis i usala finns jättefina barnmorskor!
Åk inte till Västerås! Om du inte är förlossningsrädd innan, så blir du det efter att ha fött i Västerås!!
Bra mvc är vidarkliniken, sök på www.google.com och skriv vidarkliniken i raden så kommer det upp och klicka sedan på mödravårdscentral och läs.
Kanske bättre med ett lugnare sjukhus för dig och då kanske Södertälje är ett bra alternativ.