• mintchocolate

Vad ska jag ha för färg i köket?

Usch, jag skäms över mitt kök.
    Satte upp hyllor för några dagar sedan och tapeten kom fram mer. Den fula tapeten!
    Nu blir det tilla tt måla om, men jag vet inte vilken färg jag ska ha.
    Vad tycker ni?
    Bilder finns i mtit galleri.

PS. Tycker ni jag ska ha hyllorna annorlunda (bredvid varandra t.ex.) eller är de bra där de sitter?

• Svar på tråden Vad ska jag ha för färg i köket?
  • mintchocolate
    LPW skrev 2007-06-08 13:27:59 följande:
    Jag tycker om vita väggar.
    Okej, tack, ska fundera på det

Jag kunde ju skrivit vad jag tänkt mig. Någon mörklila/mörkrosa färg. Tror ni det passar?
  • emet

Det är svårt att ge råd om färg när man inte har helheten men med erarenhet blir en mörk färg att det blir dovt, mörkt och litet. Jag och min sambo har en enfärgad gräddvit färg i köket och en capuchino färg i sovrummet, det är lite mysigare färger men som ändå ger mer rymd, tycker jag! Hoppas du ska finna något som passar dig

• mintchocolate

emet

tack för svaret!

Du har sett att det finns lite bilder i mitt galleri? Fast de kanske inte var så bra?
    Googlade lite och många tyckte att mörka färger var bra i köket, bl.a. olivgrönt. Kanske en ljusare olivgrön färg?

Fast ni säger tvärtom, ni säger vitt. Blir helt förvirrad här

• mintchocolate

Jag puffar lite till, ska handla snart

• Miss L

Vitt är aldrig fel, men det kanske bli lite trist? Men allt passar till vitt, så då behöver du inte tänka på att resten av inredningen måste matcha. Vitt med en lite "gräddig" ton, om du förstår hur jag menar. Så blir det inte så kallt.
    Jag tror nog att det kommer att bli för mycket om du väljer en mörk färg, du tröttnar nog ganska fort också.

• mintchocolate

Miss L skrev 2007-06-09 14:09:36 följande:

Vitt är aldrig fel, men det kanske bli lite trist? Men allt passar till vitt, så då behöver du inte tänka på att resten av inredningen måste matcha. Vitt med en lite "gräddig" ton, om du förstår hur jag menar. Så blir det inte så kallt.Jag tror nog att det kommer att bli för mycket om du väljer en mörk färg, du tröttnar nog ganska fort också.
    Tack för svaret!

Det blev en "gammelrosabeigeaktig" färg.

Ska måla nu, så vi får se hur det blir. Det är i alla fall lättare att måla om än att tapetsera om, ifall man inte blir nöjd.
  • CeeJay

Oj ja det var ju väldigt svårt att se på de bilderna vilken färg som passar och jag ser ju även att du redan köpt färg - hoppas det blev bra?

Svar på tråden Vad ska jag ha för färg i köket?