Jag har varit på Rhodos...förra sommaren. Jag var i Rhodos stad. Rhodos en fin ö, men väldigt turiskanpassad. Jag var där med min sambo, vi var ute efter sola/bada, lite shopping, äventyr och kunna festa nån gång iaf!
Sola/bada, jätte bra. men välj rätt strand! Den på västra sidan är jätte fin den på östra sidan var det helt galna vågor vid, hela tiden. Visserligen skönt då det var färre som var på den stranden men ingen strand man tar en 13 åring till pga de enorma vågorna!
Shopping, fanns många bra affärer, alltså inte bara "tursit krim-krams" utan märkes även märkes butiker.
Äventyr, nja vi hyrde en fyrhjuling men kom inte så långt, trafiken var ganska galen, så vi var mest rädda på den där fyrhjulingen
Åkte över en dag till turkiet. hemskt, gör inte det! Jätte jobbiga försäljare på plats..fast mycket billiga kopior iof.
Festa, japp! en hel bargata, inget för en 13 åring med andra ord. men bargatan ligger en bit igenom staden så festlivet är inget som man märker något av när man är ute och äter eller är på sitt hotell kvällstid.
Har varit på Naxos och Kreta oxå.. Naxos stad rekommenderar jag starkt, så kolla en extra gång på resorna om det inte finns dit.
Perfekt för alla vare sig man är barnfamilj, par eller vänner som åker! En jätte fin ö, som är "lagom tursitanpassad", flera roliga utflycktsmöjligheter, historisk kultur att se, shopping finns (fast inte jätte mycket), massor av fins restauranger, jätte fin strand...
Kreta oxå jätte fint, men där hamna vi i en liten by, men vi var nykära så vi klarade oss
men kanske inte så kul för en 13 åring! Men staden Herakleon på kreta är nog bra, åkte in dit under en dag, skulle nog passa bättre med en 13 åring.
Oj, blev ett långt inlägg! Hoppas du hittar någon bra resa!