• Kall öl

Kos, Rodos, Lesvos.

Någon som varit till någo av de platser? Isånafall, rekommenderar ni dem?
    Vi ska i augusti åka och det här är de enda alternativen som inte är slutsålda. Vi har bestämt oss att åka till något av dessa platser, någon som kan berätta lite om priserna och så där? en 36 åring och 13 åring som åker Tips på vad allt man kan göra o sånt ;) Bra shoppingplatser etc... Flört

Thank's i förväg.

Jag Älskar Sverige !
  • Svar på tråden Kos, Rodos, Lesvos.
  • Dizzio

vi åker med våran 10 åring till rhodos i Augusti, jag har varit på kos & rhodos förut..å gillar rhodos bäst..har kollat upp lite..dom har bla ett stort vattenland, Sen kan man ju alltid ta en båt ut till någon ö, över dagen!

• Kall öl
    Dizzio skrev 2007-06-08 13:07:04 följande:
    vi åker med våran 10 åring till rhodos i Augusti, jag har varit på kos & rhodos förut..å gillar rhodos bäst..har kollat upp lite..dom har bla ett stort vattenland, Sen kan man ju alltid ta en båt ut till någon ö, över dagen!
    Ajja. Hade jag helt missat. Tack. Vi kanske ses!
    Jag Älskar Sverige !
  • Dizzio

hehe, kanske vi gör=) ha en skön semester!!

• Kall öl
    Dizzio skrev 2007-06-08 13:12:42 följande:
    hehe, kanske vi gör=) ha en skön semester!!
    Detsamma!
    Jag Älskar Sverige !
  • Swifty

Jag har varit på Rhodos...förra sommaren. Jag var i Rhodos stad. Rhodos en fin ö, men väldigt turiskanpassad. Jag var där med min sambo, vi var ute efter sola/bada, lite shopping, äventyr och kunna festa nån gång iaf!

Sola/bada, jätte bra. men välj rätt strand! Den på västra sidan är jätte fin den på östra sidan var det helt galna vågor vid, hela tiden. Visserligen skönt då det var färre som var på den stranden men ingen strand man tar en 13 åring till pga de enorma vågorna!

Shopping, fanns många bra affärer, alltså inte bara "tursit krim-krams" utan märkes även märkes butiker.

Äventyr, nja vi hyrde en fyrhjuling men kom inte så långt, trafiken var ganska galen, så vi var mest rädda på den där fyrhjulingen
    Åkte över en dag till turkiet. hemskt, gör inte det! Jätte jobbiga försäljare på plats..fast mycket billiga kopior iof.

Festa, japp! en hel bargata, inget för en 13 åring med andra ord. men bargatan ligger en bit igenom staden så festlivet är inget som man märker något av när man är ute och äter eller är på sitt hotell kvällstid.

Har varit på Naxos och Kreta oxå.. Naxos stad rekommenderar jag starkt, så kolla en extra gång på resorna om det inte finns dit.
    Perfekt för alla vare sig man är barnfamilj, par eller vänner som åker! En jätte fin ö, som är "lagom tursitanpassad", flera roliga utflycktsmöjligheter, historisk kultur att se, shopping finns (fast inte jätte mycket), massor av fins restauranger, jätte fin strand...
    Kreta oxå jätte fint, men där hamna vi i en liten by, men vi var nykära så vi klarade oss men kanske inte så kul för en 13 åring! Men staden Herakleon på kreta är nog bra, åkte in dit under en dag, skulle nog passa bättre med en 13 åring.

Oj, blev ett långt inlägg! Hoppas du hittar någon bra resa!

• Mamman med två pojkar

Älskar Rhodos! Var där för tionde gången för några veckor sedan.
    Helt underbart som vanligt.
    I september drar vi iväg till Naxos, det ska bli spännande.
    Kul att läsa bebispåväg´s inlägg om Naxos, har bara hört gott om ön så jag tror inte att jag kommer bli besviken.

• Mamman med två pojkar

julibebis påväg ska det givetvis vara.

• brunkulla

Jag har varit på Kreta och Lesvos. Båda ställena är trevliga, ett + med Lesvos var att prisnivån är lite lägre där ( ialla fall för 3 år sedan) jämfört med flera andra öar i Grekland. Kreta kändes mer exploaterat och turistigt oxå men det beror ju på vad man gillar...

• Vombell

Hakar på lite i den här tråden eftersom jag ska åka till Lesvos den 20 juni och vill veta ALLT matnyttigt jag få veta om ön. Vad man bara inte kan missa och vad man absolut kan missa os v Tackam för allt!

• Vombell

En vecka på Levos med namngivet hotell på stranden inklusive frukost för 1998 kr!

Svar på tråden Kos, Rodos, Lesvos.