• Sweetie82

Svamp i munnen..

Spelar det någon roll ifall kolsyran försvunnit i Vischyvattnet när man "penslar" det på tungan eller hjälper även vischy utan kolsyra mot svampen?

Å så en till fråga.. kan man använda typ Loka, Ramlösa osv eller är det bara Vischyvatten som gäller?

• Svar på tråden Svamp i munnen..
  • jenn79

ang kolsyran vet jag inte, men det är bara vichyvatten som hjälper.

• Sweetie82

Tack jenn79 för ditt snabba svar!! Måste kila till affären å köpa Vischy då

Nån annan som vet det där ang kolsyran?

• jenn79

så lite så Men jag tror inte kolsyran påverkar det är juh mineralerna och det som är i vichyvatten man vill åtFundersam

• Sweetie82

Det är iofs sant. Tänkte bara om man kunde ha den stående framme. Blir juh krångligt att alltid ställa in den i kylen å skruva åt korken när man är ensam hemma med bebis som alltid vill bli buren

• Syskonen S

Ingen betydelse om kolsyran är borta. Sa min bvctant iaf

• miababia

bikarbonat och vatten funkar det med

• Sweetie82

syskonen s: oki, tack då vet jag

• Batta

har ett supertips till bebisar med svamp.

pressa björbär o sug upp vätskan med en tops, smörj sedan tungan o insidan av kinderna med juicen.

försvinner på en gång.

• EllanBellan

Jag trodde inte att det bara var vichy som funkade. Trodde att det var beroende på om det är bikarbonat i eller inte. Jag kör med Imsdal uten kolsyra.....

• Orida

Våra grabbar har munsvampt och vi kör både med AVSLAGEN vichyvatten och Mycostatin. Det sista får man utskrivet av BVC, 100ml kostar drygt 300 kronor men mycket effektivt. Den ene tvillingen hade fruktansvärd munsvamp så det stank ur hans mun. Efter ett dygn var det borta. Fortsatte i 5 dagar efteråt. Som sagt; dyrt men bra!

• Tatta

Det är natriumnågonting som är det som tar död på svampen. I vissa kolsyrade vatten finns ytterst lite och då är det istället bättre att ta bikarbonat och vatten (1,5 tsk bb och 1 dl vatten). Men jag har också använda Samarin. Doppa napparna då och då om svampen vill återkomma. Kolsyran gör ingen skillnad.

Alt. låt BVC pensla med sånt där blått, vad det nu heter, i munnen och på dina bröst, det hjälper direkt.

• Freaky Starsprinkle

OHH,MÅSTE TIPSA!!

Det här är något som verkligen fungerar SÅ bra..
    Helt vanlig LINGONSYLT!!
    Ta en tops o doppa ner i syltburken o smeta runt på ungens tunga etc etc..
    Några ggr om dagen,helt före måltid..det nästan 'trollar bort' svampen..
    Fick tipset av en gammal vis tant..de har rätt så ofta :)

• Majsan8

Jag kör oxå med Imsdal, det var det enda våran "byaffär" hade med bikarbonat.

• Eli06

det är natriumbikarbonaten som är det som tar bort svampen. så om ni hittar annat "bordsvatten" med det i så funkar det med! jag använde loka till min son o det fungerade bra. men wishy är nog mest natriumbikarbonat i tror jag!!

• mii76

ska vara den "gamla klassiska" Vichy med gulbrun etikett. Innehåller natriumkarbonat och natriumkolorid. Kolsyran har ingen betydelse.
    Man kan göra att hopkok själv också.
    TROR att det var 1 dl vatten 1 tsk bikarbonat. INTE HELT 100!!!

Svar på tråden Svamp i munnen..