• Lenitsa

Hur blr man av med bin?

Hej! Vi har vildbin i var sommarstuga, de har sitt bo inne i teglet/vaggen. VI har sprutat med mygg/insektsspray och forsokt stanga igen halet med ett gele, men de fortsatter svarma dar. Troligtvis har de fler ut/ingangar. Det ar vilda bin och aggressiva. Nagon som vet hur man blir av med d???

/Lenitsa

• Svar på tråden Hur blr man av med bin?
  • Lilla fågel

Hej. Jag kan bara berätta de svar vi fått av Anticimex. Vi har bin i vår tegel villa. o det är murbin. De funkar så att de gräver hål (eller använder hålen) som bon. De lägger ägg där, fyller på med mat o så nästa vår kläcks ungarna. så det är inte ett stort bo utan de nyttjar alla hålen. Anticimex tar inte bort dem eftersom bin är nyttodjur, det enda vi kunde göra är foga om....

• Lilla fågel

tillägg.
    enligd dem så finns det om det var 300 olika sorters bin o getingar, så det kan ju vara en annan sort ni har, men om det är tegel, o de svärmar kring fogarna, så..är det kanske troligt att det är murbin.
    Bin är heller inte aggressiva så som getingar, har jag för mig, det sticks bara om det blir absolut trängda, (men det är ack så trist att ha dem surrandes runt sig..)

Svar på tråden Hur blr man av med bin?