Jordgubbar till en 9-månaders?
Ja, som titeln lyder.
Kkan man ge jordgubbar till en 9-månaders bebis?
Jag blev så osäker.
Hur gör ni andra?
Ja, som titeln lyder.
Kkan man ge jordgubbar till en 9-månaders bebis?
Jag blev så osäker.
Hur gör ni andra?
Vad jag vet så rekommenderas det att man inte ska göra det.
Japp, min bäjbi är sju månader och han fick svenska jordgubbar igår. Inga problem, se upp bara för de kan bli prickiga pga att de inte tål jordgubbar.
Man kanske inte behöver ge en hel kartong... men en gubbe att gnaga på tror jag inte är några problem.
Man kanske inte behöver ge en hel kartong... men en gubbe att gnaga på tror jag inte är några problem.
Ja det är ok, du behöver ju inte ge massor men prova en eller ett par och se om han reagerar med tex prickar.Alla barn reagerar inte på det.
Jag har för mig att man som gravid inte ska äta för mycket jodgubbar.
Men visste inte hur det var med småbarn.
Jo hon ska få smaka lite.
Igår åt hon persika, och det var gott vill jag lova.
Kladdigare bebis får man leta efter
Det finns ju efterrätter med jordgubbar i, tror det är från 6 mån & det har jag gett min son, han har även fått tugga på en gubbe men han verkar inte vara överkänslig. Man får prova sig fram helt enkelt.
Varför inte? Det finns inga rekommendationer mot det, och det finns t o m barnmatsburkar med jordgubbar från låg ålder.
Rekommendationerna som finns är att testa att sluta äta jordgubbar om man ammar och barnen får utslag. Men får de inga utslag går det bra att äta dem då också.
Man skall inte ge barn jordgubbar forran de ar 12 manader, pga deras magar inte klarar av matsmaltningen och att det ar mer risk for allergier.