• Annapann

Vin, sprite och jordgubbar? Snabba svar tack! :)

Det ska komma folk hit på mat om några timmar. Jag har fått för mig att man kan blanda sprite, vitt vin och jordgubbar och bjuda på som fördrink. Lite sommarfräsch sådär, har jag tänkt. Men så kom jag på (precis lagom för att bli stressad) att jag faktiskt inte har nån aning om det funkar. Nån som vet? Eller nån som har nåt tips på hur man kan hotta upp vinet? Snabba svar önskas!

Stolt mamma till världens bästa Åke!
  • Svar på tråden Vin, sprite och jordgubbar? Snabba svar tack! :)
  • tokfia

Jag har gjort det, o det funkar utmärkt! Inte märkvärdigt, men gott o uppfriskande

• Kiralves

annars brukar jag blanda 50% vitt vin 50% vanlig cider och sedan lägga i jordgubbar, men du kan nog göra likadant med sprite

• MrsNelson

det är skitgott!
    jag brukar ta ca 2/3 vin och 1/3 sprite och så bara lägga ordgubbar i.

• Annapann

Åh tack! Då får det bli så!
    Nu måste jag skynda mig. Gästerna kommer om tre timmar och vi har inte ens alla ingredienser hemma. Dagen har rusat förbi! Phu!

• Kiralves

vi ska också ha gäster om två timmar och jag har inte ens börjat, paniiiiiiiik

• Annapann
    Kiralves skrev 2007-06-08 14:52:19 följande:
    vi ska också ha gäster om två timmar och jag har inte ens börjat, paniiiiiiiik
    Varför blev det så här!? I alla fall vi har vetat hela veckan att vi ska ha besök. Jag vet inte ens vad vi ska bjuda på till efterrätt än. Vad ska ni ge?
  • Annapann
    svart tulpan skrev 2007-06-08 14:52:41 följande:
    glöm inte isen!!! =)
    Ah! jag har ingen is färdig! Har använt alla iskuber till lillens mat! Jäklar. Nu ska jag genast till frysen för att fixa is!
  • Mitt Hjärta i magen

Vi ska ha dop imorron o fikat här hemma. Liiite kvar att göra ute, men de e för varmt.. Är 29grader i skuggan.. Mycke skönare ikväll hoppas ja

Svar på tråden Vin, sprite och jordgubbar? Snabba svar tack! :)