• hemlis

Ni som nyligen fött på Karolinska Solna

Hej!

Jag har beräknad förlossning 6/7, om fyra veckor.

Jag har tänkt att jag ska föda på KS i Solna, jag känner mig jättenervös och orolig inför förlossningen.
    Vill till KS, mycket därför att jag har träffat ett narkosläkare där pga tidigare diskbråckoperation och han har sagt att jag kan få EDA om ja vill även fast jag är op. i ryggen.

Jag skulle vilja veta hur ni tyckte det var att föda på KS i Solna, vill ni berätta?

• Svar på tråden Ni som nyligen fött på Karolinska Solna
  • Applemum

Hej.
    Jag har fött båda mina barn på KS Solna och vill inget annat än att föda mitt tredje där också!!! Min son föddes där för ett år sedan precis och nästa väntas komma i sept/okt. Min dotter föddes på KS 1997.
    Jag har orubbligt JÄTTEFÖRTROENDE för KS. De har all kapacitet för att ta hand om sjuka barn med barninternsiv och astrid l. De har en fantastisk kvinnoklinik (har legat inlagd alla mina grav). De har fantstiska barnmorskor och undersköterskor. (man kan väl iof alltid ha otur men jag har bara stött på fantastiska... Särskilda plus till Ann Widing och Eva Dahlberg!!!) Nackdelarna är kanske bristen på familjerum på BB och att lokalerna inte bjuder på samma fantastiska utsikt som på SÖS. Jag har förliossningsberättelser i min blogg om du vill läsa.
    Lycka till!
    Mitt tredje väntas komma efter en flytt söder om stan men jag kommer aldrig föda på SÖS (har hört fruktansvärda berättelser där ifrån, bra oxå iof men alla skräckisar jag vet fråbn mina vänner kommer från SÖS)

• hemlis

Tack för ditt positiva svar!
    Det här blir också mitt tredjebarn, har fött på Löwet 94 och Danderyd 97, så det var ett tag sen
    Har ock nästan bara hört negativt om SÖS, konstigt, är livrädd att bli ivägskickad någonstans.

Att det inte finns lika gott om bb-platser på KS känns inte lika viktigt, bara dom tar hand om mig på förlossningen så kan jag ligga vart som helst när det väl är över

Lycka till!

Svar på tråden Ni som nyligen fött på Karolinska Solna