• Princess 78

Amningspump

Hej!

HOppas att det är någon som kan hjälpa mig. Jag har pumpat ut mjölk till min son en gång men fy så ont det gjorde! Nu undrar jag om det är skillnad på vilken pump man använder. Min är köpt på Apoteket för 90 kr men det borde ju ´finnas andra som är bättre. Är det någon som ar något att rekommendera? Vill att det ska kännas som riktigamningnär jag pumpar...

• Svar på tråden Amningspump
  • Snossan

Den kan du slänga åt hel....

Ska du pumpa lite då och tycker jag avent funkar bra..bästa är ju den du hyr från sjukvården.

• Snossan

Ont kan det göra ibörjan innan man får kläm på det, gäller att pumpa försiktigt i början, efter tag pumpar man på som en galning bara att få det gjort

• miababia

tyckte inte heller om apotekets, köpte en avent och är jättenöjd med den, kostar ny runt 500kr men jag tycker den är värd det, nu använder jag ju den dagligen men ändå....

• miababia

har hört att medela ska vara bra oxå, båda finns att köpa på tex babyproffsen

• Snossan

Har en medela här som är elektrisk som jag gick och köpte innan jag hyrde en "riktig" bara s**t det med..tycker jag. Kanske har det med bröststorlek att göra.

• Princess 78

Tack så mycket för era tips! Ska införskaffa en ny. Har gjort tre försök med den jag har, och det gör för jäkla ont och det kommer inte mycket direkt heller..

• Ärtan2006

Jag har avent, funkar jättebra!

• chirren

Jag har avent men den funkar inte för mig, har kommit på att jag behöver ställa in vakuumet efter hand å det går inte med aventen.
    Min medela är guld värd=)

Svar på tråden Amningspump