• lilla snuttan

Hur hittar jag till Kungälv sjukhus??

Om jag ska åka från centralstationen till Kungälvs sjukhus - hur tar jag mig dit enklast och var ligger det i förhållande till själva centrum? Jag vet var kexfabriken ligger ;)

• Svar på tråden Hur hittar jag till Kungälv sjukhus??
  • MoonFlight

Om man räknar från Kexfabriken (misstänker att du har bil) så åker du rakt fram i den rondell som ligger utanför och in så du får bygget som är på vänster sida och fortsätter rakt fram i rondellen efter det oxå. Du kommer då se centralen/busstationen på högersida, det är bara att åka rakt fram hela vägen och hålla vänster fil efter rödljuset och sedan rakt fram. Efter nästa korsning/rödljus så ser du det på vänster sida. Tror tom att det är skyltat.

• lilla snuttan

Nä, tyvärr inte bil så jag måste åka kollektivt. Jag gjorde en sökning på västtrafik men fick då förslag om en spårvagn och två olika bussar... kan man inte åka till kungälv centrum (eller om det heter busstation) och gå? Kan det vara långt?

Busstationen - är det där som Emilios högtidskläder ligger?

• MoonFlight

Från busstationen kan du gå, tar kanske 15-20 min max.
    Alt ta Taxi från stationen, max 50-60 kr om ens det.

• Asil1

Det tar inte mer än 10min att gå upp till sjukhuset från busstationen. Det finn en buss som går upp dit från stationen, 330 heter den När skall du vara där och vilken dag? Kan de flesta sätten att åka buss till/i Kungälv.

• lilla snuttan

Lill Lisa

Eventuellt ska jag börja jobba där så jag behöver veta hur jag ska ta mig dit på kortast tid från Göteborg.

Vet du om det går buss från Järntorget kanske eller måste man ta sig till Nisseplatsen först och går det bara en buss (Grön express) från Göteborg till Kungälv?

• Asil1

Från Järntorget går det ingen buss till Kungälv men det går från brunsparken och kungportsplatsen. Både röd express och grön express går därifrån. Grön express går till Kungälvsbusstation och röd express går till Kungälvsmotet. Fortast går röd express.
    För övrig är Kungälvssjukhus ett väldigt trevligt litet sjukhus! (jobbar själv där)

Svar på tråden Hur hittar jag till Kungälv sjukhus??