• Kia 28

Hur vanligt är det med kraftig "mensvärk" under graviditet?

Hej!

Hur många av er ute på FL har varit med om att ha kraftig mensvärk, och ibland skärande smärtor vid graviditet? Har ni kollat er på Kvinnokliniken el BM? Jag har upplevt detta under V 4
     jag är i V 5+0 nu. Jätte orolig att nåt kan vara fel...Snälla kan någon svara iaf....

Kram på er alla i Cyber Space
  • Svar på tråden Hur vanligt är det med kraftig "mensvärk" under graviditet?
  • humlan25
    Kia 28 skrev 2007-06-08 21:22:54 följande:
    Hej!Hur många av er ute på FL har varit med om att ha kraftig mensvärk, och ibland skärande smärtor vid graviditet? Har ni kollat er på Kvinnokliniken el BM? Jag har upplevt detta under V 4 jag är i V 5+0 nu. Jätte orolig att nåt kan vara fel...Snälla kan någon svara iaf....Kram på er alla i Cyber Space
    jag har haft så med båda mina.. ibland fick jag jätteont på höger sida, runt äggstockstrakten. E ligamenten!!!
  • Malin Gumman

hade samma som du beskriver i v,4 eller 5 var inne akut men allt var bra iregel säger de att allt ska vara okej baara man inte blöder

• blunda

Det är växtvärk du känner av. Det är helt normalt! Har knappt känt någon den här graviditeten, men med första så hade jag molande värk av och till hela grav.

• Annica med A 03 och L 05

Extrteeeemt! Jag trodde att jag hade fått livmoderinflammation förra gången (innan jag visste att jag var gravid). I flera veckor hade jag SUPERONT och var livrädd för mf (hade haft ett månaden innan). Men tydligen är det väldigt vanligt med växtvärk. Det gjorde ENORMT ont. Kunde inte stå upp ibland ens.

• Emmec

Jag hade jätte mycket mensvärk i början, till slut gjorde jag ett grav.test när jag bara hade mensvärk och ingen mens och det visade positivt.. :)

• Proserpina

Jag hade otrolig mensvärk i början av min graviditet! Fram till v8 ungefär. Det kom som attacker 4-5 ggr/dag och höll i sig ca 5 min. Det var hemskt. Gjorde ett vul i v6 för att se att fostret låg i livmodern, och det gjorde det Sen gick värken över. Ligamentsmärtor fick jag till svar.

• Kia 28

För jag har ont på vänster sida, vid äggstocken så därför är jag extra orolig att nåt kanske växer där det inte ska.

Livmodern sitter väl mer i mitten? Jag hoppas det är som för er, att det bara är växtvärk, jag kommer inte kunna relaxa fören jag får göra ultraljud och allt ser normalt ut....(Hoppas jag) De sa att man inte kan se något fören slutet på denna veckan el nästa vecka. De sa att om smärtorna bara ökar så ska jag komma in direkt..Gör de inte det kan jag avvakta..

• ellen81

Hur tidigt i en graviditet kan man känna denna "mensvärk"?

• Kia 28

Ja som sagt jag trodde jag skulle få mensen bombis, så jag har känt mensvärk en vecka innan mens skulle varit...Sen intensifierades den v 4+3 och framåt...Usch men nu gruvar jag mig...Får verkligen hoppas det är vanlig växtvärk.

• ellen81

oOh jag hoppas att det INTE är mensvärk jag känner då, för jag började känna det igår (har BIM den 14:e) och kännde mig så besviken, men nu har lite nytt hopp fötts!! Även om jag försöker att inte ta ut för mycket i förskott...

Svar på tråden Hur vanligt är det med kraftig "mensvärk" under graviditet?