• hennapenna

Hawaii - resa mellan öarna?

Ni som varit till Hawaii:
    Vi har lite halvdana planer på att resa till Hawaii i höst. Sitter och räknar på vad resan kommer att kosta oss.
    Vi kommer i så fall att åka till Honolulu (eftersom jag har bekanta där), men ju mer jag sitter och surfar runt så förstår jag att man också borde åka till tex Maui också.
    Hur bokar man de flygbiljetterna? Hemma i Sverige eller på plats i USA?
    Hinner man se Maui på en dag eller bör man boka in sig på ett hotell någon natt där också?
    behöver man hyra bil där?

Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Hawaii - resa mellan öarna?
  • prickig

Kan ju egentligen inte svara på dina frågor då jag inte varit till Hawaii (än)

Vi har precis bokat en resa till Maui över jul och nyår.... Sambons bror och svägerska bor där så svärföräldrarna bjuder oss på resan så att hela familjen kan träffas. Jag vet därför inget om hur man bokar biljetter eller så.

Tror dock inte att det lämpar sig med bara en dagstur till Maui, åtminstone en natt krävs nog. Det finns mycket att se på Maui! En bil är nog också en bra idé, tror att det är svårt att se särskilt mycket utan bil...

Men jag har som sagt var inga egna erfarenheter än, har bara pratat med boron och svägerskan som bor där sam svärföräldrarna som hälsat på ett par gånger.

• Tigerwoman

Spendera så absolut lite tid som möjligt på Oahu/Honolulu och tillbringa den största tiden är resan på Maui eller någon annan av öarna. Att åka till Maui över dagen verkar helt galet, det är en helskön ö med massor av grejer att se och göra. Det billigaste borde bli att köpa biljetten hela vägen till Maui med stopp i Honolulu.

Svar på tråden Hawaii - resa mellan öarna?