• annie29

Känns som jag har en liten klump i halsen när jag sväljer??!!

Varje gång jag sväljer så känns det som om det sitter nåt i vägen.
    Ingen stor grej,och det gör inte ont,men det börjar bli irriterande!!

Jag var förkyld för 3-4 veckor sen,det var då detta började,men är ju inte förkyld längre,men har fortfarande denna klump -känsla kvar!

Kan det vara nåt som har skrapats i halsen,när man har ätit nåt,och blivit irriterat?

Nån som känner igen detta??

• Svar på tråden Känns som jag har en liten klump i halsen när jag sväljer??!!
  • chillie

Jag har känt så en gång också och trodde då att en bit potatis hade fastnat i halsen på mig. Det var halsfluss Förvånad

• SystraMi

Hade det likadant, fast det började göra ont rätt snart. Då var det svamp.

• Rika Ika

Varböld eller bara irriterat???

• annie29

Ser inga bölder eller nåt sånt!

• Familytime

Grattis! Du har förmodligen halsfluss! Gå till vårdcentralen och få en odling gjord så de vet om de ska behandla med penicillin eller inte. Gör det inte ont än, så är det kanske inte så farligt ännu.

• annie29

men borde man inte ha nå feber när man har halsfluss??
    Eller vara förkyld,eller ha ont i halsen?
    Jag mår ju hur bra som helst,förutom detta med halsen!

• SofiaOlava

njaa, feber måste man inte ha, om man måste ha ont i halsen vågar jag inte svara på....

• WhiteTrash

Kolla så du inte har halsfluss. Vissa har ingen feber andra har bara feber en dag eller så och ingen hög heller så man kanske inte reflekterar över det... Speciellt ont hade inte jag de gånger jag hade halsfluss och det har jag haft i snitt två-tre ggr per år.. Fundersam
    Men det kändes verkligen som att jag försökte svälja ner en stor klump av nått slag!

• jezzzzzika
    TS: Precis som du beskriver det får jag alltid när jag är eller har varit förkyld.... På mig brukar de vara små, satans äckliga, vita klumpar som sitter i halsen. Dom går att peta bort om du inte spyr när du kör fingrarna i halsen!! Flört Det är inget farligt utan har nånting med förkylningen att göra...kommer inte riktigt ihåg vad min läkare sa när jag frågade om det...
    *Timmy, utan Dig är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • WhiteTrash
    jezzzzzika skrev 2007-06-09 11:18:50 följande:
    TS: Precis som du beskriver det får jag alltid när jag är eller har varit förkyld.... På mig brukar de vara små, satans äckliga, vita klumpar som sitter i halsen. Dom går att peta bort om du inte spyr när du kör fingrarna i halsen!! Det är inget farligt utan har nånting med förkylningen att göra...kommer inte riktigt ihåg vad min läkare sa när jag frågade om det...
    Hmm, det låter ju som halsfluss.
    Då brukar man få vita beläggningar på halsmandlarna. Är det inte virusversinonen av halsfluss brukar man få penicillin.
  • yin yang

Man kan få sådana vita klumpar på halsmandlarna utan att ha halsfluss också. Då handlar det om döda vita blodkroppar och det känns precis som du beskriver TS. Får sådana ofta, utan att ha halsfluss.

• annie29

Nu när jag tittar i halsen så har jag några vita prickar,fläckar bak på tungan,men inte nån annanstans!
    Eller brukar man ha det i vanliga fall?!
    Kanske jag har halsfluss ändå?!

• yin yang

Kolla upp det tycker jag. På tungan brukar jag inte ha utan på mandlarna.

• SystraMi
    annie29 skrev 2007-06-09 13:13:48 följande:
    Nu när jag tittar i halsen så har jag några vita prickar,fläckar bak på tungan,men inte nån annanstans!Eller brukar man ha det i vanliga fall?!Kanske jag har halsfluss ändå?!
    Kan vara svamp, då får man också vita små prickar. Men som sagt, kolla upp det!
  • Rika Ika

Tycker inte alls att det låter som halsfluss! Svamp låter mer troligt, eftersom du är vit bak på tungan...

• annie29

och hur tar man bort svamp då?

• Rika Ika

Vet att på spädbarn, kan man pensla med vichyvatten o liknande! Prova det, det är ju iallafall lätt att få tag på, på en söndag ;)

• SystraMi

Jag fick antimyotika att gurgla med i en eller två veckor (inte i streck såklart ). Annars kan du dricka mkt vischyvatten.

Svar på tråden Känns som jag har en liten klump i halsen när jag sväljer??!!