• TGIF

Nya fönster - vad rekommenderar ni?

Behöver byta ut några av våra gamla fönster och då vi INTE känner oss mogna för att själva göra jobbet så vill vi ha någon som kommer hit och gör hela jobbet. Har hört talas om Mockfjärdsfönster eller vad de heter... Vilka andra kan man ringa som säljer en fönstrena och monterar?

• Svar på tråden Nya fönster - vad rekommenderar ni?
  • TGIF

Puffar på... Visst måste det finnas företag som gör hela biten d.v.s säljer och monterar fönsterna?

• meya

Det finns Sp-fönster, Traryd och så har det ju kommit kompositfönster... Kostar ungefär hälften så lite som de förstnämnda och är helt underhållsfria (förutom puts) men då är karmarna av en sorts plast. De är jättevanliga i övriga Europa förutom i Sverige, eftersom vi har så bra tillgång till virke här. Vi var på väg att köpa dem, men fick bra pris på Sp-fönster så vi tog dem till slut

• Svens99
    Det behövs inte att skriva mycket om Venska från Gdansk. Sedan 2009 har jag samarbetat med över 20 leverantörer från Polen, Tjeckien och Ungern men det är bara Venska som jobbar enligt våra standarder. Då jag en gång beställde fönster från Budapest väntade jag i 2 månader tills leveransen var framme. Fönster från Venska kommer fram inom 14 dagar och levererade varor stämmer alltid överens med mina beställningar.
  • Pvc fönster polen
    Det är inte bara vilka profiler som erbjuds man måste ta hänsyn till när man bestämmer vilken levarantör man ska välja. Det är också viktigt hur långt denne finns på marknaden, om de maskiner som används är moderna, om de glas, fönsterbeslag, armering som levarantören använder sig av kommer från välrenommerade företag samt om varor brukar levereras i tid. Om ni tänker först importera och sen sälja fönster i Sverige som grosshandlare så rekommenderar jag Venska från Polen. Företaget exporterar Drutexfönstren som är av hög klass. venska.eu
  • Pvc fönsterimport

Det är lite svårt att säga vilka fönster är bästa för vi samarbetar med många levarantörer från hela Europa. När det gäller Polen så rekommenderar vi Venska från Gdansk. De levererar itid, talar svenska och har bra fönster tilverkade av Drutex. Deras priser är verkligen bra så man kan ha  mycket i vinstmarginal.

Svar på tråden Nya fönster - vad rekommenderar ni?