Gjorde kyckling för 3 dagar sedan, gammal?
Jag grillade en hel kyckling (hade vart fryst) i lergryta i ugnen för idag 3 dagar sedan och den har sedan stått orörd sedan dess.
Kan vi äta den eller är den gammal efter 3 dagar?
Jag grillade en hel kyckling (hade vart fryst) i lergryta i ugnen för idag 3 dagar sedan och den har sedan stått orörd sedan dess.
Kan vi äta den eller är den gammal efter 3 dagar?
Jag sulle nog äta den, det är ingen fara.
Jag skulle inte äta den
ok 2 swom säger olika. Efter hur lång tid blir en kyckling gammal, någon som vet. De man köper tex färdigrillade hur länge brukar de hålla?
Kanske får bli mat till doggen istället då....
färdig grillade brukar hålla ett dygn ungefär, man ska ju vara försiktig med kyckling, dumt att chansa om hela famljen ligger matförgiftade sen
Stått orörd skriver du, har du haft den framme i bara lergrytan eller tagit bort köttet och haft det i kyl eller dylikt?
Jag äter mat som legat i kyl i upp till 5 dagar har inte blivit dålig men det måste så klart ha kylts direkt efter maten. 3 dagar är ingen fara. Det gäller tillagad mat då.
Såklart den har vart i kylen hela tiden efter jag tillagat den
Jag undviker den o ger den till doggen istället, då blir han glad
Vågar inte chansa.
Jag hade inte ätit den
Butiker som säljer färdiggrillad kyckling och sen kyler ner dem brukar märka 4-5 dagars hållbarhet. Om du ska äta den eller ej beror på hur den varit förpackad etc och om du är säker på att det varit ordentligt kallt i kylskåpet.
jag skulle inte ha ätit den... haft campylebakter av kyckling när jag va liten...de va ingen höjdare alls... fast iofs de va för att kycklingen inte va helt färdig fast den såg ut att vara de
Ja mat i kylskåpet håller ju oftast en vecka om den är tillagad.
En fråga till er som slänger. Har ni aldrig lagat kyckling och ätit den flera dagar senare? Jag har gjort det massor av ggr och aldrig blivit sjuk. Är kycklingen färdigstekt så håller det lika länge som annan mat i kylskåpet.