• jelly

Bilring eller gravidmage...

Väntar mitt första barn, är i v.17+5. Läser ibland att man börjar känna rörelser i magen. Men jag känner ingenting! Eller så har jag missat det. Är visserligen lite rund, så man undrar vilken mage som är vilken. Bilring eller gravidmage...*L*
    Eftersom vi har försökt så länge att bli gravida, så kan jag ändå inte fatta ännu att jag är gravid. Ska på förasta ultra på måndag 11/6.
    Hur upplever ni rörelser i magen?

• Svar på tråden Bilring eller gravidmage...
  • montja

Hej! o grattis. Jag har kanske inte svar på din fråga men tänkte säga att jag är i v 24 snart och känner inga sparkar utan bara någon gång i veckan kan jag känna när "han" snurrar runt- känns som när man är gasig i magen fast längre ner och starkare...(jag har 30 kg övervikt)
    Tycker det är tråkig för man vill ju gärna ha den lille där inne bekräftad på ngt sätt...men som alla säger till mig...det kommer......men det kan bli så att man får vänta om man har lite hull.... och har moderkakan i framvägg.....

• miniliten

hejhej det därä så olika från person till person.
    jag är nu i v 20! snart 21
    med min förra grav så hade jag känt riktiga rejäla sparkar varje dag nu men denna gång har jag inet kännt några sparkar alls, o då hör till saken att jag  ä gravid med tvillingar denna gång =)

men förra gången hade jag moderkakan liggandes i bakvägden här gången ligger båda i framvägg så jag kunde få vänta ytterligare några veckor =( sa dom.

mjut nu att du ä gravid så komr sparkarna fortare än du anar o då vill du bara kunna få ha lugn o ro nån kväll i magen *hihihhiih*

• Lillmys80

Med mitt första barn kände jag inga fosterrörelser förrän v20-21. Trodde att ngt var fel men så var det ju inte D är nog väldigt individuellt. Om några veckor sparkar d för fullt ska du se!

Svar på tråden Bilring eller gravidmage...