Myggnät med kardborreband?
Jag skulle vilja ha myggnät till balkongdörren. Med kardborreband som man fäster i dörrkarmen vore smidigt. Är det någon som var var jag kan köpa det?
Jag skulle vilja ha myggnät till balkongdörren. Med kardborreband som man fäster i dörrkarmen vore smidigt. Är det någon som var var jag kan köpa det?
jag såg ett på claesohlsson igår
Jag testade det förra sommaren och jag tycker INTE att det var nå att rekomendera... Helt kasst!!!
kvinnan 78, tack för tipset!
lisabe, varför var det inte bra?
Nää.... det var krångligt att sätta upp för det första och sedan lossnade det jämt... jag blev bara irriterad av att se det =/
Köp tunnt tyg och självhäftande kardborreband. Sätt upp den taggiga delen av karborrebandet i dörröppningen och sätt sen dit tyget. Ikea har ett lämpligt tyg "britt" för en 7kr/metern som passar perfekt. Du behöver bara fästa lite kardborreband "duttvis" längs dörren så du behöver inga större mängder. Billig lösning!
Rusta har också har jag för mig. De har åtminstone haft förr.
Vi har köpt från Ellos för något år sedan. Men kardborren lossnade ganska lätt, då häftade vi fast den. Inga problem.
Jag har köpt på Rusta till våra ytterdörrar och fönster, nu när de sitter uppe för tredje sommaren kan jag se att de är på väg att släppa i klistringen, men som sagt, häftapparat löser det mesta
Jag tycker de är bra då vi har MASSOR med flugor, vissa kommer in men inte alls lika många som utan nät. Däremot tycker jag att myggen kryper igenom, eller så är det knotten
Tack för alla svar! Näten ska jag ha dels för att katterna inte ska kunna smita ut på balkongen under natten och dels för att slippa mygg.
Köpte förra året på Lidels och fick aldrig upp det då, i går så satt jag det på plats. Det var verkligen skitenkelt och fäste jättebra. Jag är så nöjd att kunna hålla småkryp och flygfän ute.
Ska kolla om det finns mer...
Lycka till!
Fast katterna kommer att ta sig förbi nätet, utan problem.
vi köpte till både fönster och dörrar på ÖB.