• Rättfram

Galghumor.

Hallå där alla trevliga människor som skriver här:) Finns det fler än jag som gillar galghumor? Jag tycker att det är hur kul som helst och självklart menar man ju inget illa. En del människor verkar dock inte förstå sig på den sortens humor, de ser ungefär ut som att de ska skita på sig om man skojar lite....helmysko. Vad tycker ni? Är det osmakligt med galghumor eller är det enbart roligt??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-21 07:03:49:
    Nu kanske någon är intresserad av att berätta vad ni tycker om galghumor:)

• Svar på tråden Galghumor.
  • Jewell

Vad definierar galjhumor?

jag är lite trög då jag solat huvudet för mycket....

• jannej
    Rättfram skrev 2007-06-09 12:07:28 följande:
    Hallå där alla trevliga människor som skriver här:) Finns det fler än jag som gillar galghumor? Jag tycker att det är hur kul som helst och självklart menar man ju inget illa. En del människor verkar dock inte förstå sig på den sortens humor, de ser ungefär ut som att de ska skita på sig om man skojar lite....helmysko. Vad tycker ni? Är det osmakligt med galghumor eller är det enbart roligt??
    Jag gillar galghumor och många andra former av stötande skämt men det uppskattas som bekant inte av alla så därför får man tänka sig för mer än en gång innan man drar ett sådant skämt åt folk, i synnerhet här på FL
  • jannej
    Jewell skrev 2007-06-09 12:09:02 följande:
    Vad definierar galjhumor?jag är lite trög då jag solat huvudet för mycket....
    Galghumor kan tex handla om folk som driver med sin egen sjukdom t.ex. en person som skämtar om sin dödliga form av cancer. Men vad som anses som galghumor varierar säkert från olika individer, själv kan jag ofta skämta om saker som jag har gått igenom eftersom det är ett sätt att hantera det hela på samma sätt som andra föredrar att prata med folk om det istället.
  • Rättfram

Ja, jag brukar också skämta om saker jag varit med om, även om det kanske inte alltid är så roliga saker. Men jag tror att det är nyttigt att försöka ha lite distans till sig själv och sina upplevelser i livet, allt blir ju så mycket lättare då. Dock beror det ju givetvis på vad man har upplevt, man kan ju inte skoja om allt.

• Rättfram

Varför kan inte någon kommentera lite i alla fall????? Please...:)

• Rebecca

vi är jättebra på galghumor i min familj..jobbigt med den pinsamma tystnaden när man tror att andra klarar av det *s*

• Rättfram
    Rebecca skrev 2007-07-29 08:11:04 följande:
    vi är jättebra på galghumor i min familj..jobbigt med den pinsamma tystnaden när man tror att andra klarar av det *s*
    Ja, det blir lite drygt när folk inte förstår att man skämtar:(
Svar på tråden Galghumor.