• SofiaD

Omföderskor! När vänder sig er bebis rätt?

Ja, som rubriken lyder... när vänder er bebbe sig med huvudet neråt? Har förstått att det tydligen är ganska vanligt att de inte fixerar sig hos omföderskor, men de ska väl vända sig åt rätt håll innan förlossningen.

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Nu gravid med trean i v 35, BF 21/7 -07♥♥♥
  • Svar på tråden Omföderskor! När vänder sig er bebis rätt?
  • Tili

Min vände sig i vecka 27 och har legat kvar så. Är i vecka 32 nu.

• C r e d o

Tvåan var fixerad i vecka 32 på kontroll, vet inte exakt när det skedde. Samma denna gången, men misstänker att det skedde nån vecka innan besöket hos bm. Båda två hade innan dess legat med rumpan neråt.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • SofiaD

puff

• Teskedsmamman

Sista killen vände sig på 26+6 och de andra har vänt sig i vecka 27-28 de också....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 34
  • SofiaD

Vad tidigt era har vänt sig! Min busunge ligger på tvären..

• nitedrive

Min skorpa har inte vänt sig rätt än och jag är i v 34.Men det är tydligen inte helt ovanligt om man fött flera barn innan.Om två veckor blir det vändning om h*n inte gjort det själv.

• Kajak

Jag är vecka 30 (imorgon) o bebisen ligger md huvud ner, det har han/hon gjort i flera veckor för jag kände alltid sparkar/buffrar uppe delen av magen.

Var på MVC i tisdags så hon sa att huvudet är nere, så jag gissade rätt hela tiden.

• mona83

Är i v 36+0 idag och bebis ligger ruckbar med rumpan neråt.
    Den 15:e har jag tid hos Bm som då ska bestämma om det blir vändningsförsök eller ej.
    Men ganska troligt eftersom BM redan informerat om vad som sker vid ett.
    Sonen låg iaf med huvudet neråt i x antal v

• FridaE

Mitt andra barn låg neråt från frösta gången BM kände efter och var fixerad i vecka 35 nånting.

Svar på tråden Omföderskor! När vänder sig er bebis rätt?