• Anonym (orolig)

vad kostar hasch?

Hej,
    Jag misstänker att min son röker hasch för att göra en lång historia kort.
    Har kommit på det igår och är så borta, vet ingenting men undrar vad kostar det?
    Han har nämligen inte så mkt pengar men hur billigt kan man komma undan om man vill "röka på" lite en kväll?

• Svar på tråden vad kostar hasch?
  • alexis2006

Du kan få en "kaka" på 3x3 cm för 300-400:- men det beror lite på kvaliten! Beklagar om det är så att din son röker på! Du har inga bekanta eller vänner som är mer insatta i drogvärlden som kan prata med honom.. kanske kan avskräcka..?

Lycka till!!

• alexis2006

Och just det.. anledningen till att JAG vet är att mina f.d vänner och mitt x sysslade mycket med knark!!! INTE jag!

• anzita

Det lär inte vara så jättedyrt... inget man drivs till kriminell av i a f. En tonåring kan lätt ha råd med det om h*n "prioriterar".

Men jag tycker du ska kolla på hans beteende. Fnissig, trött, rödögd, bytt kompiskrets? Hasch har också en speciell sötaktig lukt som man lätt kan känna igen.

Varför misstänker du honom?

• Anonym (orolig)

Jag har aldrig ens tänkt tanken på att han skulle testa men har hänt några märkliga saker som jag inte har lust gå in på, hoppas ni inte tar illa upp, ville bara ha svar på frågan, är lite för rörigt just nu och mår ganska dåligt och har inte pratato m annat senaste timmarna.

xoduse:
    Är det alltså det minsta man köper, det går åt för att bli påtänd eller?

• Anonym

priset varierar beroende på vart i landet man bor och hur mycket "lager" den som säljer har och även hur lätt/svårt det är för denne att få tag i mer att sälja!

I småstäder är det dyrare eftersom det är svårare att få tag i och i storstäder är det billigare eftersom det är större konkurans mellan säljare!

I göteborg t.ex ligger priset för en "femma" (fem gram) på 350 kronor och det klarar en tonårspojk sig på ett bra tag om han inte röker varje dag det vill säga!
    Sedan kan det ju vara så att han och hans kompisar delar på kostnade och då blir det ju inte mycket pengar dom behöver lägga var.

• alexis2006

Nej nej, som Anonym skriver så räcker en sådan "kaka" länge beroendes hur mycket man röker. Man kan köpa mindre men en sådan bit brukar vara "standard" typ.. hoppas verkligen du kan ta upp det här med din son.. jag har sett knarkets baksidor, även de som "bara" använder hasch såsom psykoser m.m och det är INGET skoj alls.. :(

• Anonym
    1gram för 100 kr är det minsta man kan köpa
  • Anonym

man blandar oftast det med tobbak. hach blir du "tänd" på bara några bloss, och det kan räcka till ca 3 jointar i cigarett modell

• Anonym

ett gram räcker alltså till ca 3 jointar

• Benganfans

här kostar 1g ca 50-60 kr men det beror på vart i landet ni bor och så. 1g räcker till ca 3-4 ggr

• W Panthera tigris

från 300 för mojjs upp till 5-800 beroende på vad man vill ha för grejer (5g).. men omräknat till "gånger" så kostar inte det många tior att "berusa" sig
    hur gammal är sonen är jag dock nyfiken på och vad är det som gör att du "mistänker" detta

• Du MÅSTE ange en signatur

Allt mellan 50-100 är rimligt för ett gram. Sen fins det lite dyrare sorter men jag tvivlar på att sonen har råd och kontakter för detta.

Får vi lov att fråga hur gammal sonen är? Är han i sina tidiga tonår så tycker jag att du ska ställa till ett helvete för honom. Har han passerat 18 så tror jag att en konversation där DU öppnar öronen och lyssnar är på sin plats.

Nu är jag liberal visserligen, men man är åt helvete för ung att röka i tonåren. Själv ville jag desperat prova men väntade iallafall tills jag var 18 och hade rejäl kunskap om ämnet.

Svar på tråden vad kostar hasch?