• musiknallen

Helt slut o svimfärdig av värmen!! Varför?

Hej.
    Nu när det har varit så här varmt så har jag gått o kännt mig så svimfärdig o matt hela dagarna. Vaknar med huvudvärk och matthet, mår lite illa och är lite lös i magen.
    Men den här mattheten är värst. Känner mig som om jag har blodsockefall hela tiden. Kan man ha brist på något salt eller så. Har provat o äta soppa med salt i men det hjälpte inte.
    Har varit inne nästan hela dagen, för varmt o gå ut.
    Är det fler som känner igen sig eller blir så här dåliga av värmen??
    Känner mig som en gammal tant. Gamla kan ju ha svårt med värmen. Jag sitter inte i solen, har keps på mig om jag är ute o dricker mycket vatten men det tycks inte hjälpa.

• Svar på tråden Helt slut o svimfärdig av värmen!! Varför?
  • sedlighetsroteln

Du får fortsätta dricka mer vatten och se upp med maten du äter så den inte blivit dålig av värmen eller något, sen ha svalkande kläder på dig och kanske ha en vattenspruta till hands för att spruta på benen och armarna. Jag har också kännt av huvudvärk och matthet. Vet inte alls vad man kan göra för att få det bättre, men det är väl att svalka sig och fortsätta äta normalt och dricka rätt mycket. Lite regn skulle inte skada..

• johanna02
    Hej hej

Mår exakt på samma sätt..fattar inte heller hur man kan bli så matt...äter bra och dricker mycket men det hjälper inte..funderar på att ringa bm eftersom jag inte ska dit förns 29juni och få råd..måste ju finnas nått man kan göra:(
  • musiknallen

Johanna är du gravid? Då tål man väl värmen sämre pga av graviditeten. Jag är inte gravid och skulle inte vilja vara det under sommarens varma tid.
    Problemet är ju att jag är så matt hela tiden i flera dagar. Vill bara vila och vara inne typ. Tycker inte det verkar normalt.
    De flesta andra vill ju vara i solen. men det borde vara fler än jag som tycker det är FÖR varmt när dte är 30 grader.

• sedlighetsroteln

Prova tvinga dig till att gå ut och röra på dig, man blir ju mer matt av att sitta stilla och vila hela tiden. Ni kanske kan gå till någon park och sätta er på en filt i skuggan? Eller skaffa en fläkt/åka och bada/svalka er.

• Eisa
    Det är blodtrycket som sjunger.
    Det är naturligt.
    Boten är att dricka mycket.
  • Starkast

Drick ännu mer och fortsätt att hålla dig iskuggan plus att ha en solhatt el. liknande på huvudet.

• johanna02

hej

Musiknalle- jo det är jag (trodde du oxå va detGlad) jo fattar att det har nåt med grav att göra..men alla mina värden är bra och så...och dricker mycket gör jag och försöker äta mycket frukt...men det är jobbigt när man måste jobba...men ska ringa min bm idag och kolla läget..har fått väldiga samandragningar på kvällarna oxå.

Lycka till kram

• vattenkanna

Jag hatar också värmen eftersom jag verkligen mår skitkasst av den. Jag längtar verkligen till hösten nu när det är 30 grader i skuggan. Funderar starkt på att emigrera till nordpolen.

• FlikkanZombie
    vattenkanna skrev 2007-06-11 15:15:48 följande:
    Jag hatar också värmen eftersom jag verkligen mår skitkasst av den. Jag längtar verkligen till hösten nu när det är 30 grader i skuggan. Funderar starkt på att emigrera till nordpolen.
    Haha, samma här men så fort jag öppnar käften för att klaga på värmen så glor folk elakt på en o väser fram "du ska vara glad över värmen nu när den äntligen är här, sluta gnäll" men jag AVSKYR ju sommaren!! jag vill ha höst eller vinter.
  • anja1661

här e en till höst o vinter tjej!  ajg mår dåligt av värmen o blir trött, slö o grninig av att vara varm, svettig och klibbig jämt!  usch! men visst tycker jag att det e fint med brännan och visst älskar jag att vara på stranden o bada...mig hittar ni i vattnet!

• musiknallen

tja nu idag är det ju svalare men jag är ju lika matt o svimfärdig ändå. Vet inte vad det kan vara.
    Jag får lätt panikångest när jag mår så här

Svar på tråden Helt slut o svimfärdig av värmen!! Varför?