bonnieloveskim skrev 2007-06-09 20:50:48 följande:
Hej igen!Svarade på din förra tråd *ler*har haft många undulater i mitt liv, uppåt 8-10 st... många när jag var
yngre.Nu är det alldelses utmärkt årsitd att gå i skogen och hitta lite naturliga pinnar till dem, det gillade mina fåglar att de var lite vinkalde ochböjda, det gav ju oxå automatiskt lite att klättra på om man hittade en bra pinne som böjde sig uppåt.Dekan röra sig lite annorlunda i buren då det inte blir raka som de köpta pinnarna är.ta bort halvspegelgungan omde inte bryr sig om den, så kan du ju hänga leksaken med bollar på sidan så de får klättra på gallret för att leka med den och ha lite gott til dem högt upp så de måste klättra om de vill ha lite gott med.Ringarna med plinga kan ju ligga på botten oxå så kande leka med den, dra runt den, bråka med den eller bara pling ai klockan till varandra.iblnad vill de ju visa hur duktiga de är!Om du tömmer allt i buren och skaffar lite skogspinnar som går kors och tvärs så tror jag att du får många nya infallsvinklar på hur du ska göra.Söta fåglar föressten!
Hej!
Åh, vilket super bra tips! Pinnar!

Min mamma går mycket i skogen med sina hundar, så hon kan gott plocka med sig en hel del bra pinnar till mina höns!
Halva spegel gungan har jag tänkt ta bort ett tag nu, men inte kommit så långt!
Men imorgon blir det storstädning i buren.
Förresten, är den buren för liten för 2 fåglar? En bekant påstod att den var alldeles för liten. Att man helst skulle separera fåglarna och ha de i varsin bur!!

Låter ju hel tokigt!
Ska följa dina tips, och ta bort de trista plast pinnarna och sätta dit riktiga pinnar.

Ska man skala pinnarna, eller kan de äta på dessa?
Förrsten, bottenmaterial. Vad ska man eg. ha där? I djuraffären sa de sandpapper, de som hade Perla från början hade tidnings papper. Jag har fågelsand + lite snäckskal. Läste någonstans att man INTE ska ha sandpapper..
Tack för ditt svar!