• Shinna

urinen..luktar illa + kissar mkt

Hej alla glada gravida....ledsna oxå givetvis.....skrattar....har en fråga...är det någon här som har känt av att deras urin luktar illa? själv så luktar min urin verkligen jätteilla och jag kissar flera gåner per natt.....är törstig hela tiden och kissar hela tiden....någon som vet om det är normalt? Har gjort ett test hos BM för att se om det va UVI jag fått, men det va negativt.....

• Svar på tråden urinen..luktar illa + kissar mkt
  • Thösen

Jag hade också så i perioder under graviditeten. Var inte UVI å inte diabetes. Var tydligen helt normalt.Man är ju så törstig å då dricker man ju å så kissar man ju ut allt. Att det lutkar har jag faktiskt inget svar på. Det förundrades jag också över. Men det är tydligen rätt vanligt iaf

Lycka till i graviditeten!

Har lite div grejer från förlossningen på min sida

• pia81

Min urin luktar mera nu och jag har druckit mycket ända sen v.4. Jag är i v.10. Det finns flera här inne som skriver att dom dricker mycket,så är det ingen uvi på gång så är det nog ingen fara.

• nitedrive

Alla bakterier syns ju inte på deras stickor,har de gjort odling?
    Kissar du mycket åt gången eller väldigt lite?Har man UVI brukar det ju komma bara några droppar åt gången och göra ont.
    Jag vet inte riktigt om graviditetsdiabetes kan ge de symptomen,men du kanske borde be dem att dels göra en riktig bakterieodling och kolla om det finns socker i urinen.

• Shinna

tack allesammans för era snabba svar.....känns skönt att höra att det verkar va normalt...ska ändå be om bakterieodling som du sa nitedrive....lika bra att göra det...kram på er

• Thösen

Socker ser dom ju på en U-sticka som dom tar om dom misstänker UVI.
    Sen har dom nu för tiden en elektronisk apparat som avläser u-stickorna så det är oftast rätt det svar man får. Men avläser dom för hand så kan det ju vara så att dom har sett fel. Lätt hänt.
    Är du orolig så ska du givetvis be dom ta en odling. Eller be en läkare kolla på sedementet å sen ta ställning till odling eller inte!

• Storkanna78

Om du har haft uvi tidigare (eller om du vill förebygga uvi=urinvägsinfektion) så ska du dricka lingondricka och tranbärsjuice varje dag. Det gör jag och min urin luktar inte alls då eftersom juicerna sköljer bort bakterierna i urinblåsan. Kram Anna

Svar på tråden urinen..luktar illa + kissar mkt