• Bettan72

Vilken flaska är lämplig till välling?

Har gett min son ersättning i flaskorna som hör till bröstpumpen (Avent Isis) med napp 2. Har börjat ge honom välling nu på kvällen men det verkar som han får suga ihjäl sig eftersom vällingen är tjockare än ersättningen.
    Vilken flaska/napp är bäst till välling? Bör jag fortsätta med någon typ av kolikflaska då han fortfarande har problem med luft i magen?

• Svar på tråden Vilken flaska är lämplig till välling?
  • Jempa L

Mam Ultivent är vår klara favorit. Finns på typ ICA, kostar inte en förmögenhet, (ca 50:- om jag minns rätt) Luftventil i botten, extremt lättdiskad då man liksom kan skruva av bottten.

Måste ju få valuta för plus-tjänsten...
  • millan1977

Jag har använt MamUltivent som finns att köpa på Ica. Man får då köpa till en sugnapp för välling.
    Den är kanon! Jag hade defenitivt fortsatt med "kolikflaska"!!!
    Ett enkelt knep för att göra besvären lite mildare!

• Birry

Håller med om Mam Ultivent!

Vi hade också Aventflaskorna innan, men inte ens med de "största" napparna till dem (de med reglerbar skåra) kunde vår son äta välling, han sög och sög så kinderna åkte in...

Trist att byta ut alla Aventflaskor... Men Mam rekommenderas varmt av oss också!

Lycka till!!

• Octobers

Måste lägga den här tråden som favorit. Jag har idag aventflaskorna till ersättning, och kommer ju med tiden behöva byta.

• Bettan72

Tack för tipsen. Var och köpte en Mam Ultivent men sonen totalvägrade den! Så det blev till att göra egenhändiga större hål i Aventnappen.

• Akelois

Jag har en Avent flaska till min dotter när hon ska äta välling, skulle absolut INTE kunna tänka mej nån annan flaska för den är toppen!
    Den har vi haft från ersättningsstadiet till nu välling och har bara bytt nappar på den.
    Har den största nu men har även klippt upp liiite i nappen (klipp inte upp för mycket med risk för att hela nappen spricker upp).

• Jempa L
    Bettan72 skrev 2007-06-11 18:18:14 följande:
    Tack för tipsen. Var och köpte en Mam Ultivent men sonen totalvägrade den! Så det blev till att göra egenhändiga större hål i Aventnappen.
    Köpte du den nappen med kryss i till ultiventen?
    Måste ju få valuta för plus-tjänsten...
  • Bettan72

Ja jag köpte vällingnappen med kryss men jag tror att han tyckte den var för mjuk och platt. Aventnapparna är något hårdare och runda.

Akelois - är det nr 4 som är den största eller är det den variabla från 3 månader?

• Zizter

Jag har alltid haft AVENT flaskor både till ersättning och nu välling! Jag har den variabla nappen.. hmm alltså som det står 1, 2 å 3 på.. dom finns att köpa på COOP.. dom funkar alldelens utmärkt.. (han äter nestles plusvälling) men vet inte om det funkar på fullkornsvälling som är lite tjockare i konsistensen..

Vem behöver dokusåpor när familjeliv.se finns????
  • asilasil

jag ger välling med bambino-flarra med en sugnapp för välling, kanoners!

• Emsebamse

Avents flaskor funkar bra till valling. Vi har nappen 123 till fullkornsvalling.

• AnnamedAochJ

Avent napparna har inte funkat till välling för vår del heller, inte någon storlek. Provade Bambino flaska med tillhörande napp men den gillade han inte alls. Hittade då Nuby nappar,  dessa passade på Avent flaskan men har bara ett hål som skiljer i storlek, inte som Avent som har samma storlek på alla hål, bara antalet hål som skiljer. Nappen ser och känns ganska lika som Avent nappen så sonen dricker glatt sin välling numer.

Alex, Alex världens bästa Alex
  • Mitt Hjärta i magen

Vi använder både Bambino o Esska. Funkar kanon.

• ensthlmstjej

Ja vi har precis bytt från den stora Dr Brown till Bambino och nu dricker hon skitfort och håller i flaskan själv. Tjoho!

Svar på tråden Vilken flaska är lämplig till välling?