• Anonym (Bil lån)

Billån - Swedbank - Skulder - Timvikarie

På torsdag ska vi på möte på swedbank om att kanske få ta ett billån... Men vi ska ta lån till hela bilen inte det billånet som dom har...

Jag är 21 år, är timvikarie och har en årsinkomst på över 200.000 kr...

Sambon har skulder hos fogden så han lär väl inte få ta något lån, har precis pluggat färdigt och jobbar nu extra (inget fast jobb)

Men vad tror ni om mig...??? Tror ni jag kan få ett lån på 90.000 ...???

Vad är det dom går på hos swedbank när man frågar om lån? Är det jobb etty årsinkomsten???

• Svar på tråden Billån - Swedbank - Skulder - Timvikarie
  • Anonym

Tror jag dessvärre INTE. Mycket svårt att få lån hos Swedbank och eftersom du inte har fast jobb är det nog rätt kört!

Prova och ansök på deras hemsida.

• Anonym (Bil lån)

Jag har ansökt där för över en vecka sen och då fick jag till svar att dom skulle återkomma med brev, meil eller telefon...

• Carisma95

Säger som ovanstående; av personlig erfarenhet så är Swedbank inte så "lätta".
    Skulle ni få avslag kolla med en annan bank.

The truth about the truth; It hurts! And that´s why we lie....
  • nublu

Beror nog på vilket kontor det är. På vårt kontor har det aldrig varit något problem trots att bara maken har fast jobb och jag pluggar.

• gambia90

Ingen av er som har fast jobb----då tror jag tyvärr att det är kört...

• Carisma95
    nublu skrev 2007-06-10 10:12:23 följande:
    Beror nog på vilket kontor det är. På vårt kontor har det aldrig varit något problem trots att bara maken har fast jobb och jag pluggar.
    Nej, det var inga problem för oss heller... Om vi ville betala 1800:-/ mer per mån i räntor på bolånet...  
    The truth about the truth; It hurts! And that´s why we lie....
  • nublu

Carisma: Det är i sådana lägen man byter bank, helt klart.

Hmmm, vi måste ha Swedbanks schysstaste personal på vårt kontor!

• gambia90

nublu- men anledningen till att ni fick lån var ju väl att din make hade fast jobb. I ts fall så har ingen av dem fastjobb.

• Anonym (Bil lån)

ag fick lån på swedbank med bara timanställning...
    SÅ nu ska vi leta bil denna veckan och sen bara in och skriva på papperna...
    Hur länge tar att få pengarna från man har skrivit på  papperna??              

• Anonym (varför)

Jag kanske är tråkig, men...
    VARFÖR vill ni köpa en så dyr bil? Ni har ju uppenbarligen inte råd med det? En driftsäker bil kan man få för ca 20 000. Om ni inte har bil nu, så tänk igenom alla kringkostnader också. Försäkring, skatt, däck, ev parkeringsplats...

• Anonym (Bil lån)

Om man hittar en bil för mindre än 90.000 måste man då ta hela lånet eller kan man bara ta på den summman man vill ha??

Vi har fått igenom ett lån på 90.000...

När vi har hittat en bil så ska vi bara in och skriva på papperna...

• Venusmannen

Köper ni bil via bilhandlare, så kolla också vad deras upplägg för finansiering kostar. Ofta har de lägre räntor än banken.

• Anonym (S)

Jag fick lån fast jag är timvik... jag hade en års inkomst på 250.000 2006.... inte på så mycket men visst går det.

• Anonym

Min erfranehet är att det är enklar att få ett billån hos bil fiman än hos banken.
    ja kanke högre ränta ingen anning eftersom jag inte kollat upp saken.

Men låna inte till en bil om ni verkligen inte beöver en för att få ett arbete eller behåll en anställning. Tänker det vill säga om det är dåliga bussförbidelser etc.behöver man en bil för att sköta arbete.

Men bor man så till alla allmänakommunikationer fungarea til och från arbete kan man klara sig utan bil.
    Så mitt f råd är tänk efter innan varförbehöver ni bil? Till vad? kan man resa kollktivt?

• Anonym (?)

Varför är det så uppenbart att de inte har råd med den?

• Anonym (Bil lån)

Vi skaffar bil för att sambons föräldrar och syskon bor i SKåne vi bor i Kalmar och vi kör med bil ner och hem för 500 kr...

Skulle vi åka tåg eller buss varje gång så skulle vi få betala 1000 kr tur och retur...         

• appapp2

Nå, men med ett lån 90k så kostar bilen (7% ränta)525kr. Sedan tillkommer bilskatt 100kr, försäkring 500kr, besiktning 30kr, service 100kr och värdeminskning 1000kr
    totalsumman blir alltså 2255kr per månad. Då har jag nog räknat ganska snällt... På detta kommer parkering.

Alltså måste ni åka till skåne 5ggr per månad innan ni "sparar" pengar på att ha bil.

Svar på tråden Billån - Swedbank - Skulder - Timvikarie