• Happiest

hur "mycket" liggläge har emmaljunga scooter?

Jag vill köpa en sittvagn till min snart 9 månaders son. Helst skulle jag vilja ha fullt liggläge men det finns inte på så många. Hur mycket liggläge är det på emmaljunga scooter.. Brio zenit har fullt liggläge men har läst här att den är klumpigare än scootern, vet inte om det är så...

• Svar på tråden hur "mycket" liggläge har emmaljunga scooter?
  • Alicia05sMamma

Har en El scooter och det är nästan fullt liggläge. Inte fullt men nästan

Min skrutta har sovit & sover fortfarande super bra i sin scooter. Älskar vagnen

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma

El scootern har 3 lägen.

Sittläge
    Viloläge
    Sovläge

• Miani

Jag har tänkt köpa Scootern nästa år, men tycker att varukorgen ser lite liten ut. Vad tycker ni Scooter-ägare?

• Alicia05sMamma
    Miani skrev 2007-06-10 11:21:28 följande:
    Jag har tänkt köpa Scootern nästa år, men tycker att varukorgen ser lite liten ut. Vad tycker ni Scooter-ägare?
    Ja kanske, men man överlever då vagnen är helt underbar i övrigt
  • Eliva

Enda saken jag är missnöjd med vår Scooter är just varukorgen. Man får inte plats med mycket alls i den... Men jag tycker fortfarande bättre om Scootern än Brion. Teutonia har en fin sittvagn oxå (Timmy om jag inte minns fel?) som jag vet att vi valde mellan. Minns inte om varukorgen var större dock...

• Happiest

vi har funderat lite på timmyn också.. .kanske ska starta en tråd om den också och kolla läge4t.

• R Mutt

För lite liggläge tycker¨jag. Provade scooter men dissade den och sålde vidare. Blev en Timmy istället, den blir dessutom mindre ihopfälld.

• R Mutt

Jag tycker inte man kan säga att scootern har "nästan fullt liggläge". Skillnaden är påtaglig. Varukorgen på Timmy är även större.

• R Mutt

glömde... Scooter har inte heller avtagbar frambåge vilket är bökigt om man vill ha åkpåse i (samt att äldre barn enklare kan klättra i/ur själva om man kör utan bågen).

• Happiest

mrutt: Enligt emmaljungas och teutonias hemsidor så är de nästan exakt lika stora hopfällda, skiljer bara en cm på längden. Fast det måttet som står är ju utan hjulen medräknade så det kanske är därför.
    Ska kolla upp timmyn också då. Tror nog att jag vill ha ett riktigt liggläge. Tack så jätte mycket för infon!

• Alicia05sMamma
    R Mutt skrev 2007-06-10 16:49:20 följande:
    Jag tycker inte man kan säga att scootern har "nästan fullt liggläge". Skillnaden är påtaglig. Varukorgen på Timmy är även större.
    Fast så är det ju. Det ÄR inte mkt som fattas till fullt liggläge på scootern. Vet inte hur många grader det kan skilja till fullt liggläge, men inte är det mkt iaf.
  • R Mutt

Jag har som sagt haft båda och jag tycker att det skiljer ganska mycket.

Det lutande liggläget i scootern fick min bebbos att bösa ned mot fotänden och att ligga på sidan blev jättekonstigt. + att han inte fixade att dricka ur flaskan själv när han inte kunde ligga plant.

• asaki

scooterns liggläge är på 135 grader, dvs mittemellan helt upprätt och helt plant. valde också mellan teutonia timmy och scootern och timmyn vann på det fulla liggläget och den större varukorgen.

• Happiest

asaki: är timmyn lika bred/smal som scootern? Vilken känns smidigast? är du nöjd med timmyn?

Svar på tråden hur "mycket" liggläge har emmaljunga scooter?