• Avstängd

Fyllde precis en pool fråb bauhaus....

och skiten blev inte alls som på bilden.
    Först ska man pumpa i luft i den översta ringen och sen ska den resa sig när man fyller i vatten.
    Men den reste sig bara lite och sen lutar den.
    Marken är rak och jämn, men när man fyller den ska man egentligen dra lite i poolen mellan varven? För det verkar som att den inte orkade resa sig själv.

Om vi nu ska göra om detta, alltså tappa ur allt vatten och sen fylla upp den igen, kan man då be brandkåren om hjälp?
    Vet att några här omkring gjort det, men kostar det något?
    Är det någon som tagit hjälp av dom att fylla en pool? Den rymmer 5-6000liter vatten.

Om mysrest blir avstängd så visar hon röven!
  • Svar på tråden Fyllde precis en pool fråb bauhaus....
  • AnneSophie

(vill bara säga att jag kommer och badar! )

Brandkåren här skulle nog aldrig gå med på att fylla en pool och om dom, mot förmodan, skulle masa sig hit så skulle det nog kosta många många tusen.
    Jag ska montera upp en plaskpool imorgon.

• Avstängd

Du är så välkommen så.
    Vi har en samfällighet här som vi betalar och i den ingår vatten. Och jag tror inte grannarna blir så jävla glada om vi tappar upp den en gång till. Det är ju ganska mycket vatten....
    Vet att några då tagit hjälp av brandkåren för att fylla upp den, men har ingen aning om vad det kostar. Eller hur fan man frågar dom
    AnneSophie skrev 2007-06-09 23:28:12 följande:
    (vill bara säga att jag kommer och badar! )Brandkåren här skulle nog aldrig gå med på att fylla en pool och om dom, mot förmodan, skulle masa sig hit så skulle det nog kosta många många tusen.Jag ska montera upp en plaskpool imorgon.
  • Misfits
    Avstängd skrev 2007-06-09 23:30:14 följande:
    Du är så välkommen så.Vi har en samfällighet här som vi betalar och i den ingår vatten. Och jag tror inte grannarna blir så jävla glada om vi tappar upp den en gång till. Det är ju ganska mycket vatten....Vet att några då tagit hjälp av brandkåren för att fylla upp den, men har ingen aning om vad det kostar. Eller hur fan man frågar dom
    Det brukar finnas ett nummer till brandkåren i telefonkatalogen typ deras växel. Inte alarm eller nöd. Du kan ringa frivilliga brandkåren om det finns en sån i din kommun tex. Här är de jätte-hjälpsamma vad det än gäller tex fylla vatten eller ta ner katter från träden eller låna ut skyliften så barnen får åka upp och kika utsikt på marknader osv
  • Avstängd

Okej, tack för svaret. Får kolla upp det i katalogen imorgon då.

Misfits skrev 2007-06-09 23:32:35 följande:
    Det brukar finnas ett nummer till brandkåren i telefonkatalogen typ deras växel. Inte alarm eller nöd. Du kan ringa frivilliga brandkåren om det finns en sån i din kommun tex. Här är de jätte-hjälpsamma vad det än gäller tex fylla vatten eller ta ner katter från träden eller låna ut skyliften så barnen får åka upp och kika utsikt på marknader osv
  • Jenny70

Vilken storlek är det på poolen?

Vi köpte en förra året & efter en vecka lutade den, ungefär så som du beskriver. Vi slängde den, jag blev så trött på skiten!

Har hört att dom måste stå 100% jämnt...& hur lätt på en gräsmatta?? Fast ni hade den ju stående på jämnt underlag, skriver du...där kanske är hål nå´nstans?

• Fiii89

neeeeej är de en intex typ 3x3 m? Vi köpte en sån iförrgår ska fylla den ngn dag här.

• Jag är den bästa mamman dom har
    Avstängd skrev 2007-06-09 23:23:39 följande:
    och skiten blev inte alls som på bilden.Först ska man pumpa i luft i den översta ringen och sen ska den resa sig när man fyller i vatten.Men den reste sig bara lite och sen lutar den.Marken är rak och jämn, men när man fyller den ska man egentligen dra lite i poolen mellan varven? För det verkar som att den inte orkade resa sig själv.Om vi nu ska göra om detta, alltså tappa ur allt vatten och sen fylla upp den igen, kan man då be brandkåren om hjälp?Vet att några här omkring gjort det, men kostar det något?Är det någon som tagit hjälp av dom att fylla en pool? Den rymmer 5-6000liter vatten.
    Gå till närmaste brandstation med en tårta och flirta mycket så kanske dom blir hjälpsamma
    mamma till tre 0212, 0408, 0701 Kanske en 08
  • Avstängd

Vi fixade det.
    Min man klev i polen och lyfte allt han orkade, och under tiden pallrade jag upp den med pressening( stavas?) tills den lutade åt rätt håll.
    Det visade sig att i kanten var det en liten liten grop, och den spelade in jättemycket. Nu står den bra och den funkar toppen att bada i

Den är på 5,nånting kubik.

• Marica75

Avstängd: Vad bra att det fixade sig!

Vi har precis fyllt våran pool på 23 kubik. Vi har en egen brunn så poolen hade varit full lagom till jul typ om vi inte fått hjälp av Räddningstjänsten. Det var inga problem. De kom med en tankbil, den rymmer 7 kubik vatten och första körningen tar de 800kr för och följande 500kr för. Mao kostade 21 kubik vatten 1800kr. Toppen tycker jag! Resten får vi försöka att pyttsa i själva...

Svar på tråden Fyllde precis en pool fråb bauhaus....