• Hope69

Såpbubbla-vatten rakt i ansiktigt - hela flaskan!

Står idag på Zürich flygplats och ska lämna tillbaka hyrbil, ska byta blöja på storasyster där bak och på en splitsekund har hon hittat hållaren med såpbubblor som inte vi kunna hitta när vi skulle packa resväskan. Hon får öppnat och ut faller allt rakt ner i ansiktet, hon bara skrikar och skrikar och säger svida, svida och jag får på 1 splitsekund med ena handen tag i en liten vattenflaska och tryckar ut rakt i ansiktet och ögonen - folk i parkeringshuset trodde säkert det värsta men efteråt lät jag henne gråta så mycket så möjligt för att tårar väl också rensar lite. Här till kväll fanns det inget rött kring ögonen så jag antar att vi haft tur just nu i alla fall. Någon som vet om det är ren diskmedel? Själva etiketten måste ha ramlat av när det lektes senast med den.

• Svar på tråden Såpbubbla-vatten rakt i ansiktigt - hela flaskan!
  • CrystalHeart

Min dotter drack såpbubbelvatten för ett par veckor sedan.
    När vi ringde giftrådgivningen, så sa den som satt där att själva såpbubblevattnet är inte farligt.

Det är om barnet börjar kräkas och andas in bubblor, som det kan vara mindre bra.

Så var det svenskt bubbelvatten, så är det nog ingen fara.

• Flisis

Ring sjukvårdsrådgivningen och fråga, eller nån giftcentral. Har för mig att man fick nåt papper på BVC när de var små vad man skulle gör om de stoppat i sig något men har det inte kvar. Kanske någon annan har?

• Jempa L

Saxat från sidan...

" Råden i listan är anpassade till olyckstillbud hos småbarn och gäller i regel förtäring av en liten mängd av en produkt. I de fall det innebär en speciellt stor risk finns även råd avseende ögonstänk, hudkontakt och inandning. Ring till Giftinformationscentralen om du inte hittar produkten i listan eller om du är osäker på vad som bör göras. "

I detta fall står det ingenting om just ögonstänk.

Måste ju få valuta för plus-tjänsten...
  • AnnaS84

Jag kan inte tänka mig att det skulle vara farligt. Det är ju avsett för barn!
    Tror inte du behöver oroa dig, men ring sjukvårdsrådgivningen om du känner dig orolig ändå.

Svar på tråden Såpbubbla-vatten rakt i ansiktigt - hela flaskan!