• lishe

Fönstertittare

Igår natt kunde jag inte sova. Det var varmt och jag hade en riktigt jobbig rethosta. Jag gick därför upp och duschade, virade om mig en handduk och satt mig i soffan med en kopp te och tidningen. Gardinerna var fördragna men glipade i mitten. Efter en stund ser jag upp mot fönstret och ser att någon står och kollar på mig genom glipan! När jag reste mig upp så stack han. Fy sjutton vad rädd jag blev! Jag ringde polisen som sökte området. Jag kunde tyvärr inte ge något bra signalement. Jag såg bara att han hade en huva och att han var ganska lång.

Det är just pga av sånt här som jag tycker det är lite jobbigt att bo på nedre botten. Jag drömmer ofta mardrömmar om män som står  utanför fönstret och dörrar som inte går att låsa.

Min son vaknar ibland och tror sig ha sett spöken utanför fönstret. Jag förklarar ju såklart att det inte finns några spöken och att det bara var någon granne som gick förbi. Nu tänker jag att det kanske är samma fönstertittare han har sett?

Som tur är har jag min man hemma nuförtiden. Han jobbade på annan ort tidigare men nu vill jag att han blir kvar här! Jag blir så förbannad över att man ska behöva vara rädd i sitt eget hem

Hur vanligt är det med människor som står och gluttar på folk genom fönstret egentligen?
    Har du varit med om det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fönstertittare
  • Dino78

Usch, va hemskt.
    Har inte varit med om det, men jag bor å andra sidan på 7:e våningen.

DIF i själ och hjärta
  • tahira

Ja, när vi bodde på bottenplan. Men då hade vi alltid persienner för PLUS gardiner, så det hände bara en gång.

If you can't be good, be careful
  • Pion75

Ja, vidrigt!
    Vi bodde på nedre botten förut och en gång när jag var ensam hemma, det var sommar och varmt så jag hade fönstret öppet klockan var ett ungefär så det var mörkt, hörde jag röster som kändes alldeles för nära. Jag satt och tittade på tv en bit från fönstret och blev såklart livrädd. Det var ett gäng ungdomar som tittade in genom alla fönster och skrattade åt folk, så det var väl inte lika läskigt som din upplevelse ts...
    Det är min största skräck (i den kategorin) att titta upp och se någon stirra på mig genom fönstret fy f-n! Fast det vore kanske ännu värre om det hände och man _inte_ bodde på nedre botten he he...

• lishe

"Fast det vore kanske ännu värre om det hände och man _inte_ bodde på nedre botten he he... "

Haha....ja verkligen

• Norrbagge

fan vad obehagligt, ni kan inte flytta då? -upp ngr våningar alltså..

• lillefoot

Ja.

När jag flyttade ut på landet med min familj när jag var 8 år så hade vi en fönstertittare. Min syster skulle dricka vatten på natten och vände sig om mot fönstret och fick se en man som stod och tittade in. Dagen efter såg vi stora forspår i snön runt hela huset. Efter det hörde vi knackningar på nätterna några gånger.

• lishe
    Norrbagge skrev 2007-06-10 00:35:00 följande:
    fan vad obehagligt, ni kan inte flytta då? -upp ngr våningar alltså..
    Jo jag ville helst bo lite längre upp men det är en massa fördelar med att bo på nedre botten också. Sonen kan springa ut och in lite som han vill. Vår altan är mycket större än balkongerna, vi har en liten jordplätt att odla på. Men hade jag bott ensam med sonen så hade jag absolut försökt byta till mig en lägenhet någon våning upp.
  • Norrbagge

Okej.. är inte "trygghet" mer värt än en liten plätt att odla på?

• lishe
    lillefoot skrev 2007-06-10 00:39:00 följande:
    Ja.När jag flyttade ut på landet med min familj när jag var 8 år så hade vi en fönstertittare. Min syster skulle dricka vatten på natten och vände sig om mot fönstret och fick se en man som stod och tittade in. Dagen efter såg vi stora forspår i snön runt hela huset. Efter det hörde vi knackningar på nätterna några gånger.
    huuuuu.......vad otäckt! Ringde ni polisen då? Fick ni reda på vem det var?
Svar på tråden Fönstertittare