• GoåGlad

Bada i sjö sent i graviditeten??

Hej
    Undrar vad ni anser om att bada ute i sjö sent i graviditeten? Vad har ni hört, bra eller dåligt? Risk för infektioner? Själv har jag inte ens tänkt på det förrän nu.. Är själv i v 35 och tycker så klart att det är superskönt att gå ner och svälka min stora hydda i sjön när det är så varmt men så kom jag och tänka på det här med infektionsrisk osv..
    Vad anser ni andra?

• Svar på tråden Bada i sjö sent i graviditeten??
  • myheartbelongstoyou

Man kan bada i havet eller sjön fram till vattnet har gått.
    Så bada du på :) Själv ska man ner till havet och bada idag och är i v37.

• elinville

Håller med ovanstående! Bada på! Ska också ner o bada i eftermiddag innan man smälter bort...

• bubbelmaja

Bada på! Helt underbart ju att få känna sig lite viktlös för en gång skull. Men om möjligt, gå och kissa efteråt, eftersom man ju som du säger är lite mer infektionskänslig, så du inte drar på dig en urinvägsinfektion.

• GoåGlad

va skönt.. ja jag tänkte ju själv att eftersom man inte hört nåt om det från barnmorskan så kan det ju ínte vara så farligt.

• Ögonljus

jag badade i havet igår och går idag in i vecka 38. Det gick utmärkt!

• Madelen21

Hej!
    Jag har hört att så länge inte slemproppen har gått så är de ingen fara att bada, det är bara att bada på. Var till bm idag och hon berättade att de var ingen fara att bada. Jag är i vecka 32 å premiärbadade i helgen, så skönt så.. Man behöver svalka sig :)

• locke

Jag frågade faktiskt min barnmorska när jag var där för några dagar sedan. hon avrådde mig från att bada i sjön.

• LitenIsa

Jag är i vecka 33 och jag ska ner och bada i sjön nu. Är så vansinnigt varmt att man verkligen behöver få svalaka av sig lite och eftersom sambon vägrar bygga en stor pool till mig får jag bada i sjön istället

• snillis

varför inte?
    Så länge inte vattnet har gått är det ju inga som helst risker med det!

• gravida tjejen

om slemproppen gått då?

• Solsken i blick

Gravida tjejen: Jag tror inte man ska bada om slemproppen gått.

• Clasha

Pratade faktist om just det med min BM idag :) går så bra så men man ska inte sitta med blöt topp om brösten för de kan skapa mjölkstockning så ska man gärna ha ett ombyte med sig som man sätter på när man badat klart :)

• Solsken i blick

Clasha: Kan man få mjölkstockning innan man har börjat amma menar du? Hjälp. Börjar bli rädd för det där. Verkar som att ALLA har mjölkstockning just nu.

• Clasha

Japp. Om du har mjölk i brösten under graviditeten. Det är ju inte alla som har det.

• hårtroll

Har funderat över det där med. Frågade min BM och hon sa att det inte var någon fara att bada så länge inte vattnet har gått eller om man han lätt för att få UVI, då skulle man skippa badet.

Svar på tråden Bada i sjö sent i graviditeten??