• Anonym (G)

Blöder trots p-piller, vad beror det på?

Jag käkar neovletta och är mitt i cykeln, började helt plötsligt blöda och har gjort så en vecka nu. läste lite om det o det stod att det kunde bli mellanblödningar vid oregelbundet intag av pillerna..och de två dagarna innan jag började blöda hade jag glömt ta mina piller.
    men varar verkligen mellanblödningar så länge som över en vecka?
    ska jag räkna detta som mensen och börja på ny karta sen eller ska jag fortsätta och göra uppehåll som jag skulle gjort egentligen?
    någon som varit med om detta?

• Svar på tråden Blöder trots p-piller, vad beror det på?
  • Anonym

Jag fick så när jag hade cellförändringar på livmodertappen....

• Anonym (G)

Ajdå..tänk om det är det jag drabbats av.
    Hur vet man det, krävs gynundersökning för det?
    Har ju tagit sånt cellprov för bara nåt år sen o då visades inget..

• Anonym

jag hade också mycket mellanblödningar när jag åt ppiller. Ibland på bara några dagar och ibland i två veckor. De sa till mig att jag skulle fortsätta ta tabletterna som vanligt och vänta på att kroppen skulle stabilisera sig.

Gjorde det inte och jag blev gravid. Trots att jag inte missat några piller.

• Anonym (G)

Idag tog kartan slut, så egentligen ska ju mensen komma om två tre dagar. Men hur ska jag göra nu?
    Ska jag göra uppehåll som vanligt eller ska jag påbörja en ny karta direkt? Gör jag uppehåll får jag väl mens ännu en vecka??

• Anonym (G)

Någon som vet hur jag ska göra?
    Kom inte fram på bm´s telefontid idag.

• Anonym

tror att du ska fortsätta äta som vanligt. det sa de till mig iallafall.

• Sess82

Du kan ringa vanliga sjukvårdsupplysningen om det här också eftersom du inte fick tag på din bm. Tyvärr har jag inte ätit denna sort själv så jag vet inte hur den fungerar.

• Anonym (G)

Men "äta som vanligt" då borde jag ha uppehåll denna veckan, ska jag ha det?

• Anonym (G)

Jag fick tag i bm idag o hon sa att det nog berodde på att jag missat piller o tagit dem vid fel tidpunkt. Hon sa oxå att jag skulle fortsätta som vanligt o att jag nog skulle hamna rätt i cykeln igen när jag börjar äta efter mensen.

Problemet nu är att jag borde gjort ett uppehåll för två dagar sen men gjorde det ej pga att jag inte visste hur jag skulle göra. Så frågan är nu, ska jag äta denna veckan ut (så har jag skjutit på mensen en vecka), eller ska jag göra uppehåll imorgon?

Svar på tråden Blöder trots p-piller, vad beror det på?