• Black Lady

Vilka ställen i Umeå, Örnsköldsvik & Sundsvall får jag bara inte missa i sommar?

Nu är det sommar igen och det är dags för att strosa på alla härliga antikvitetsaffärer och loppisar, så tala om för mej vad jag absolut inte får missa.

Det ska vara runt Umeå, Övik eller Sundsvalls området.

All good things come to those who wait
  • Svar på tråden Vilka ställen i Umeå, Örnsköldsvik & Sundsvall får jag bara inte missa i sommar?
  • Black Lady

Finns det verkligen inga tips alls...

• lilltrillan

oj såg inte att det var loppis ställen du var ute efter
    näske brukar ha fin loppis med fina grejer!

• mysterius

Saris Antik i billsta(övik)
    En blandning av möbler och småplock

• SnyggEric

I Örnsköldsviks hamn finns loppis (i saltmagasinet) och då får du ju se hamnen också. Inte fy skam!

• lilltrillan

i bjästa finns en loppis, vet ej vad det är för grejer där! i gamla konsum lokalen iaf

• Guldkant

Om du är i Sundsvall bör du åka på Erikshjälpens loppis i Bosvedjan eller på Fyndlagret i Nacksta.

• Black Lady

Tack för tipsen! *mera, mera*

Ska försöka fara på allesammans
    lilltrillan skrev 2007-06-10 20:50:03 följande:
    ulvön är ju jättefint
    Jag planerar att åka till ulvön med
  • mammatotoo

På helgerna har en antikhandel i Stöcke (utanför Umeå) öppet, men jag har tappat namnet *suck* någon annan som vet!?
    Det är en lada som är fylld till brädden, men inte med "billiga" saker

• Guldkant

Jag tror det heter Mattex (det som ligger i Stöcksjö söder om Umeå).

• Black Lady
    mammatotoo skrev 2007-06-11 23:11:37 följande:
    På helgerna har en antikhandel i Stöcke (utanför Umeå) öppet, men jag har tappat namnet *suck* någon annan som vet!?Det är en lada som är fylld till brädden, men inte med "billiga" saker
    Tack för tipset! Även om det är saftiga priser så brukar det vara kul att gå och "glutta"
  • meya

I Sundsvall finns det en antikhandel i Bergsåker. Vid gamla slakteriet. Sen finns det en till på Nybrogatan i stan. Tror att den heter Klenoden. Ganska dyrt där...

• Konvaljen

Umeå:

Blå Antik, ligger väst på stan. Massor med Umeå-sonen Stig Lindberg.

Gåvan secondhand, ligger nära älven.
    Ute i Stöcke (?) finns en lada, det är billigt och bra, tror det dessutom finns två, fanns förra sommaren iallafall. (Menar ni andra kanske den längs E4

Obbola by, finns en loppis i ett garage som hålls till förmån för en tjej som är sjuk, hög omsättning och bra priser, lönar sig att titta in ofta.

Längs med E4'an finns Mattex.

Om du inte är från Umeå så passa på att åka ut till Bettnesand och bada, en riktig playa. (Åh nu blir jag nostaligisk, vill flytta tillbaks!)

• mammacatta

Finns en nyare loppis i Bergåker som ligger mittemot fotbollsplanen åxå, ett häbbre som är knökfullt! (sundsvall)
    Sen finns det en efter E4 lite söder om stan, har legat där ur-länge och är ganska stort. Vid svartviks herrgård, kanske 10-14 minuter söderut.

• Gullan30

Finns en second hand butik i centrala Ö-vik men mycket fina grejer och till bra priser.
    Tvärgatan vid ÖA-huset (gågata på över stan)

Lycka till!

• mammatotoo

Utanför Umeå påväg mot vännäs (vänster sida) finns Antik Opal

• Black Lady

Tack för alla härliga tips
    Är umeåbo från början men har flyttat pga , har faktiskt aldrig varit till bettnesand och badat, ska försöka testa det när jag åker "hem"

Svar på tråden Vilka ställen i Umeå, Örnsköldsvik & Sundsvall får jag bara inte missa i sommar?