• Anonym (blä!)

Förminskning av blygdläppar!!! LÄS!!!

Hej! Jag är en tjej på 33 år.
    Jag har ett problem. Mina inre blygdläppar hänger ner och är bara till besvär!!!

Blev retad redan i mellanstadiet då det redan då syntes att de såg annorlunda ut.

Jag kan inte njuta av sex, dels känner jag inte särskilt mycket och dels skäms jag för hur jag ser ut där nere.

Jag har haft en del sexpartners men backat ur många gånger eftersom jag aldrig kommit en enda gång pga detta. Dessutom låter jag bli därför att jag skäms.

Att cykla och rida är ett stort problem.
    Får allt som oftast ont.

Vissa kläder sitter inte bra och det känns obehagligt och ser illa ut.

Nu undrar jag:

1:Hur ont gör det att genomgå en operation för att åtgärda detta?

2: Vad kostar det och hur lång väntetid är det?

3:Vart gör man en sådan operation?

4: Kan man få det bekostat av landstinget om man har sådana besvär som jag har?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Förminskning av blygdläppar!!! LÄS!!!
  • Anonym (blä!)

*puffar*

• Anonym

Skämas ska du ju definitivt inte göra iallafall, ungefär hälften av alla tjejer har större innre än yttre.

• Anonym (blä!)

Jag är medveten om det
    Men det värsta är ändå att jag har ont och får problem vid så enkla saker som cykling och ridning.

Att vissa kläder inte funkar är heller inte kul.

• Anonym (blä!)

Någon som vet???

Tänkte nämligen ta tag i detta redan imorgon.
    Är bra om man har lite info då.

Tack på förhand!

• Chilli Stardust

Jag har ingen aning, tyvärr. Men har kanske en ide :).. Kan du inte kontakta psykolog? och gå via den vägen? eller nån kurator på vårdcentralen :)? så kanske dom kan remittera dig rätt och hjälpa dig! Lycka till!

• Anonym (blä!)

chilli stardust!
    Kanske kan vara en väg att gå!
    Men fan vad pinsamt att framföra det ärendet på telefon!
    Kanske man kan be om en tid och sedan förklara sig närmare?
    Tack för ditt svar!

Någon med erfarenhet????

• Anonym (Ann)

akademikliniken i stockholm utör såna operationer tror jag... kolla in deras hemsida.

• Anonym (blä!)

Okej! Tack!
    Bor dock ca 40 mil norr om stockholm!
    Jag undrar om det görs av landstingen eller bara privata kliniker? Vet du?

Anonym (Ann) skrev 2007-06-10 16:29:14 följande:

akademikliniken i stockholm utör såna operationer tror jag... kolla in deras hemsida.
  • Anonym (Ann)

har ingen aning om hur det kan bekostas, förmodligen får du nog stå för det själv. men ring och prata med dem på kliniken. det kan du ju göra anonymt. berätta att du bor långt bort och hur de kan rekommendera dig att gå vidare. Så slipper du känna dig trevande med vårdcentraler och husläkare (som oftast är generellt värdelösa).

ring dem, de kan nog svara på alla dina frågor.

lycka till

• Anonym (blä!)

Tack så mycket!!! Ska kolla upp det där!!
    Anonym (Ann) skrev 2007-06-10 16:36:28 följande:

har ingen aning om hur det kan bekostas, förmodligen får du nog stå för det själv. men ring och prata med dem på kliniken. det kan du ju göra anonymt. berätta att du bor långt bort och hur de kan rekommendera dig att gå vidare. Så slipper du känna dig trevande med vårdcentraler och husläkare (som oftast är generellt värdelösa).ring dem, de kan nog svara på alla dina frågor.lycka till
  • Anonym

du får ringa vårdcentralen och få remiss!

• Anonym (blä!)

Vart får man remiss då?
    Till gyn eller?

Anonym skrev 2007-06-10 17:16:28 följande:
    du får ringa vårdcentralen och få remiss!
Svar på tråden Förminskning av blygdläppar!!! LÄS!!!