Förkollärarutbildning!?
Hej!
Jag går i tankarna på att studera så att jag kan jobba på dagis. Det verkar vara svårt för barnskötare att få jobb nu förtiden (iallafall nya barnskötare) och de flesta dagis vill ha in förskollärare vid nyanställning.
Dessutom gillar jag planering, och samtal med föräldrar verkar intressant (om man ska säga några småsaker). Att planera vad en grupp barn ska göra för att få stimulans låter som min grej :D.
Jag försöker titta på antagningskrav och hur det är att utbilda sig, om det finns något program att titta på: hur utbildningen ser ut, praktik, hur mycket man är i skolan-just det kanske är svårt att se men praktik och kursplan borde ju finnas. Distansarbete, icke distans... Jag kan inte hitta, fast jag kollar på vhs.se , studera.nu , m.m.! Sedan är det såå svårt att förstå vad programmet heter! det heter ju inte kort o gott "förskollärarutbilning" vad heter det? och heter det olika på olika ställen?
Finns det någon i v-ås som studerar? Programmet verkar inte finnas i v-ås, snälla säg att dte gör det :(.
Vore tacksam för info direkt från er, men gärna mer konkret vart jag hittar svaren också :D Berätta gärna lite hur dte går till och alternativ!
Tack på förhand! Kram/Alexandra