Magsjuka - uttorkning?!
Min tös på 3 år har fått en hemsk magsjuka!!
Det hela började igår morse, igår kräktes hon säkert 20 ggr. Natten gick bra, inga kräkningar.
Hon fick dock feber inatt, 39.0 som högst, gav febernedsättande för att få ner den.
Imorse kräktes hon två ggr, en gång vid lunch och en ggn nyligen.
Igår var inga problem att få i henne vätska men det är det idag, hon vill inte ha någonting.
Jag har nu gett henne vätskeersättning med hjälp av spruta i munnen och detta går ganska bra.
Hon har kissat, en gång imorse, en gång 14.20 och nu förut när kl. var 15.55
Jag är så orolig att hon ska vara uttorkad, enligt de på sjukvårdsrådgivningen är det inte särskilt akut så länge hon kissar.
Men jag har ALDRIG sett min dotter så här påverkad av någonting, hon bara ligger dyrstill och tittar, visst hon svarar när man pratar med henne och så men...
Vill gärna höra era erfarenheter! Kan man vara lugn så länge de kissar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-12 16:16:24:
Nu kommer ytterligare en fråga här.... Igår och idag har lilltjejen fått en väldig diarée, har säkert bajsat 10 ggr idag (vattnig konsistens).
De sa på sjukhuset att diaréerna kan släpa efter ett par dagar, men det jag börjar undra över är om det är normalt att de tilltar?
Men frånsett diaréerna så börjar hon mer och mer bli sig själv igen, idag har hon lekt långa stunder och största tecknet på att hon börjar må bra igen är att hon "tjattrar" heeeeeeela tiden igen ( hon pratar konstant hela tiden - gjort sen hon var väldigt liten)